Csilla a 'Play With The Voice'-ról: "Ez egy egyszeri felvétel volt, javítatlanul"

Az olasz house veterán Joe T. Vannelli 1993-ban készített el egy egészen újszerű produkciót, melyhez a magyar Domonkos Csilla adta becses hangját. Domonkos Csilla Magyarországon végezte komolyzenei tanulmányait. A '90-es évek elején került Milánóba, itt fedezte fel Joe T. Vannelli különleges tehetségét. Csilla nem sokszor nyilatkozik a sajtónak, ezúttal kivételt tett és mesélt kicsit az elektronikus zenei kötődéséről és a Joe-val való közös munkáról, produkciókról.

EGE blog: Hogyan került kapcsolatba Joe T. Vannelli-vel? Honnan jött az ötlet, hogy az akkor még gyerekcipőben lévő, a szárnyait bontogató elektronikus zenei világba szerződjék énekesnek komolyzenei képzetséggel a háta mögött?
Domonkos Csilla:  Joe-val a milánói Cinemusic stúdióban ismertük meg egymást. Akkoriban én egyrészt klasszikus éneket tanultam Milánóban, másrészt a filmzeneszerzés rejtelmeibe ástam magam bele. Ugyanezen a helyen dolgozott Joe meghívásos alapon, mint speaker. Ha jól emlékszem akkoriban kezdte "bontogatni szárnyait ", mint DJ, s egyik alkalommal megkérdezte, hogy lenne-e kedvem átugrani a stúdiójába. Mivel alapvetően egy nyitott és befogadó ember vagyok, ezért gondoltam, hogy miért is ne, próbáljuk ki.

EGE blog: Mesélne a 'Play With The Voice' keletkezéseinek körülményeiről? Ön győzte meg Joe-t, hogy magyar szöveg és a mai napig utánozhatatlan improvizálás kerüljön a trackbe vokálként? Milyenek voltak ez első visszajelzések az elkészült track kapcsán?
Domonkos Csilla: Alapvetően az én ötletem volt, két számomra fontos dolgot szem előtt tartva: csináljunk valami újat, illetve nagy kedvencem az impresszionizmus, mint stílus. Mind a képzőművészetben, mind a zenében. A pillanatnyi, futó benyomásaim, egyéni hangulataim tükrözik a változó valóságot ebben a track-ben. Ez egy egyszeri felvétel volt, javítatlanul. Egy éjszaka adott pillanata a stúdióban. A visszajelzésekben szerintem tükröződött mind az, amit szerettem volna közvetíteni. Alapvetően erős döbbenetet váltott ki első blikkre. Nem igazán tudták hova tenni, de az energiát érezték.

EGE blog: Ezt követően több Joe T. Vannelli nevével fémjelzett produkcióhoz is adta a hangját, így a 'Voices In Harmony'-hoz, a 'Man On The Moon'-hoz (ami az Ön neve alatt jelent meg Joe T. Vannelli és Robert Miles remixeivel karöltve), a 'Fantasy'-hez, vagy éppen 'A Night In Budapest'-hez. A felsorolt közös munkák közül van-e személyes kedvence?
Domonkos Csilla: Nincs igazán kedvenc. Mindegyikben van valami, ami kedves a számomra.

EGE blog: Itthonról mennyire ismerték az Ön tevékenységét akkoriban? Nem voltak megkeresései hazai producerektől?
Domonkos Csilla: Nem tudok róla, hogy ismerték volna, persze tisztelet a kivételeknek. 

EGE blog: Mennyire követi manapság az elektronikus zenei történéseket? Mivel foglalkozik jelenleg?
Domonkos Csilla: Nem igazán követem. Animációs filmekhez írok zenét és készítek sound design-t. De még az is lehet, hogy hosszas unszolás után a közeljövőben beadom a derekam egy új elektronikus track-re.




0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo