Rest in peace: Jamez

Ismét egy nagyszerű zenész távozott közülünk. Alex Dijksterhuis művésznevén Jamez a '90-es, 2000-es évek egyik megkerülhetetlen producere volt. Mesteri ügyességgel keverte zenéiben a house és techno elemeket, amivel bebetonozta magát a minőségi, utaztatós hangzások után keresgélő DJ-k lejátszási listáján. 
Persze ehhez az is kellett, hogy pályatársával Gaston Steenkist-tel (Dobre) együtt 1994-ben megalapítsák a Touché labelt, ami a holland innovatív elektronikus zenék zászlóshajója lett. Első két kiadványuk producerként Trancesetters alnéven még Jaydee First Impression labeljén jött ki, majd úgy döntöttek saját kezükbe veszik az irányítást és az élet őket igazolta.
Kapásból az első négy Touché release hozzájuk volt köthető (Jamshed, 51 Days, R Factors, Tata Box Inhibitors), de a későbbiekben is megtartották "exkluzív állomáshelynek" a labelt, vagy álneveken hoztak originalokat, vagy beszálltak remixelni másoknak. Olyan későbbi klasszikusokkal leptek meg minket, mint a 'The Search (Trancesetters)', a 'Ribosomal (Tata Box Inhibitors)', 'Freet (Tata Box Inhibitors)', 'Rendezvous (R Factors)', 'Music (Jamez pres. Tatoine)', 'Roaches (Trancesetters)', 'Synergy (Trancesetters)'. Carl Cox-tól kezdve Darren Emerson-on át Danny Tenaglia-ig rengeteg DJ imádta a Touché-t, mint labelt, mert mindig meg tudtak újulni.
Olyan neveknek adtak bizonyítási lehetőséget, mint Laidback Luke, Felix Da Housecat, Booka Shade (első EP-jük itt jelent meg ezen a néven) vagy éppen Carl Craig (aka Paperclip People), akik közül mindannyian azóta egy szűk elit tagjainak mondhatják magukat.
Alex és Gaston jó munkásemberek voltak, nem éltek-haltak a csillogásért és magukra nem is világmegváltóként tekintettek. Természetesen ebben a korban a kommunikációs csatornák még limitáltak voltak, így a szakmai platformokon és komoly érdeklődőkön kívül a szélesebb közönség nem igazán tudta kik ők. Mivel az ő esetében se nagyon találni írásos anyagokat az internetes archívumokban, ami révén megismerhetnénk őt közelebbről, így ezúttal egyik barátja Patrick Dreama Facebook posztjából idézünk, aki a halálhír kapcsán megosztott pár személyes gondolatot.
"2006 környékén ismertem meg Alexet, amikor a menedzserem bemutatott minket egymásnak, s azt javasolta készítsünk együtt lemezeket. Az első találkozásunk egy máig tartó barátság kezdete volt. Alex szerény fickó volt, aki sohasem kérkedett azzal, amit a Touché Records-szal és a projektjeivel elért. 
Az első napon megláttam nála egy szekrényt teli Touché Records-os megjelenésekkel és mondtam neki, hogy mennyire szeretem ezt a kiadót és a hangzását, mire annyit válaszolt: na, ez király! És még itt sem lőtte le a poént, hogy neki köze van az egészhez, csak véletlenül ugyanitt kotorászva a Trancesetters 'Saga' lemez címkéjén fedeztem fel a nevét, mint szerző. Ekkor egymásra néztünk és elkezdtünk nevetni.
Alex a Gaston-nal való szakítás után saját céget alapított A&Pa Klussenbedrijf néven. Ezermesterként a fürdőszobai és konyhai dolgoktól kezdve az asztalokig, szekrényekig minden megcsinált. Néha én is besegítettem neki, ilyenkor egész nap a zenéről ment közben a diskurzus. Aztán Alex vacsorát csinált és bevonultunk a stúdiójába zenélni. Elég jó visszajelzéseket kaptunk a zenéinkre, hiszen meghívásoknak eleget téve DJ-ként jártunk Svájcban, Ausztriában, Angliában és Dubajban is.
A zene lassan lényegtelenné vált Alex számára. Elvesztette a zeneiparba vetett bizalmát és az sem segített, hogy ma már mindenki kiadót alapíthat és kiadhat, amit csak akar. A digitális zenék világa egyszerűen nem volt Alexnek való, ezért inkább építőipari cégére és családjára akart koncentrálni. Megtalálta álmai nőjét, megnősült és született egy aranyos kislányuk, ők ketten lettek a mindenei."

Korábban készítettem egy Dobre & Jamez tribute mixet, ami próbálja a duó legjobb momentumait egy csokorba gyűjteni. Sajnos most e szomorú alkalomból újra aktuális a szelekció.
Nyugodj békében Alex!

0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo