Filmidézetek elektronikus zenékben II.: A Sakál, Dűne, Terminátor 2, James Bond, Magnólia, Egy Becsületbeli Ügy, Barbarella

A filmes idézetes sorozatunk folytatódik a második résszel, ami lényegében fan edition lett, ugyanis a Hungarian Trance Family FB csoport tagjai (Bakay Gergely, Cseke László, Korponai Szabolcs és Mányoki Zsolt) szálltak be a gyűjtésbe és adtak tippeket a már meglévő példáink mellé. Nekik innen is köszönöm a segítséget!
Egyébként a mostani felhozatal is igazán impozánsnak mondható, hiszen olyan filmek kerülnek a figyelmünk kereszttűzébe, mint a 'James Bond', a 'Terminátor 2', a 'Dűne', a 'Vadászat a Vörös Októberre', 'A becsületbeli ügy' vagy 'A Sakál'.
Olyan színészek hangját hallhatjuk felcsendülni elektromos ütemeken, mint Tom Cruise, Jack Nicholson, Jane Fonda, Sean Connery, Bruce Willis, Arnold Schwarzenegger, Dennis Hopper és Kyle Maclachlan.

The Hypnotist - Pioneers Of The Warped Groove (Kék bársony - 1986.)
Parádés szereposztás (Dennis Hopper, Kyle MacLachlan, Isabella Rossellini), eredeti szemléletű rendező (David Lynch) és kellőképp meredek sztori. Kell ennél több?
Caspar Pound a Rising High Records tragikusan korán elhunyt alapítója, a The Hypnotist projekt esze ügyesen nyúlta a mintát egy ördögi, groovy utazáshoz. A filmből felhasznált rész 0:56-tól kezdődik.



Moby - James Bond Theme (Moby's Re-Version) (Goldfinger - 1964)
Moby 'James Bond Theme'-je egész ügyesen elegyíti az ügynökös filmek etalonjából ismert főtémát a korszellemnek (1997-et írtunk ekkor) megfelelő törtütemes, acid-es hangulattal.
A 'Goldfinger'-ből ismert lézeres jelenet tetőfokán 2:08-nál hangzik el a Moby-nál 2:06-nál felbukkanó "you expect me to talk?" kezdetű szösszenet, amikor a filmben épp Sir Sean Connery-t próbálják hajtásél mentén kettévágni lézerrel.
Egyébként a 'James Bond Theme' kezdetén 0:06-tól felbukkanó "Bond, James Bond" beköszönés nem Connery-é, hanem Pierce Brosnan-né (mégpedig a Goldeneye kaszinós jelenetéből 2:26-tól)




Phats & Small - Respect The Cock (Magnólia - 1999)
Tom Cruise a lelkes vezérszónok a farok tiszteletére hívja fel a figyelmünket (1:02-nél) az 1999-es Paul Thomas Andreson rendezte Magnóliában. Kicsit érthetetlen módon a sláger filter house duó Phats & Small ügyesen lecsapott a mintára, és egy magukhoz képest minimalista alapra pattintotta rá az. Bár az eredeti promókon szerepelt a Magnóliából vett részlet, később a kereskedelmi (értsd rádiós) használatra szánt verzióból a szerzői jogi viták elkerülése végett kihagyták a rigmust.


Unfair Justice - The Truth (Egy becsületbeli ügy - 1992)
Ha már Tom Cruise, jöjjön még egy gyöngyszem, melyben felhasználták az ő és Jack Nicholson hangját. Az 1992-es 'Egy Becsületbeli Ügy' igazi sztárparádét hozott (Demi Moore, Kiefer Sutherland, Kevin Bacon, Tom Cruise, Jack Nicholson), egy életre megtanultuk a filmben hangsúlyozott 'megrendszabályozni' kifejezést. Az angol hardcore producer Jason Becker (Unfair Justice-ként) csapott rá a film kulcsjelenetében elhangzó szócsatára Cruise és Nicholson között. A videóban 0:43-tól indul a felhasznált rész, amit a zenében 2:07 és 2:10 között hallhatunk viszont.


Meng Syndicate - Solar System (Contact Mix) (Vadászat a Vörös Októberre - 1990)
A Meng Syndicate a holland techno veteránt Jeroen Verheij-t aka Secret Cinema-t takarja. A 'Solar System' első produkció közül való még 1991-ből. 
A derék Jeroen a Contact Mix-be átemelte Sean Connery hangját az 1990-es kasszasiker 'Vadászat A Vörös Októberre' című akciófilmből. A Contact Mix elejére bedobott részlet 2:42-től kezdődik a lenti videóban.


Sunbeam - Outside World (Akira - 1988)
A Sunbeam duó 1994-es debütáló kislemezének címadó tétele az 'Outside World' volt, ahol a vokált egy japán anime, az 1988-as 'Akira' egy rövid részlete jelenti. A tetten éréshez az 'Outside World'-ben 0:26-hoz ugorjunk, a filmben pedig 2:18-hoz.


Paffendor - Terminator 2 (Terminátor 2 - Az ítélet napja - 1991)
A Paffendorf formáció elég kommersz dolgokban volt benne könyékig, mind közül talán pont a Terminátor 2 főcímzenéjének dance-sítése emelkedik ki pozitív értelemben. Ramon Zenker-ék pontosan tudták, hogy mit csinálnak, nem nyomták fullba a kretént. Nem csak a dallamvilágot vették át egyébként, hanem a szám elején Arnold Schwarzenegger 'Hasta La Vista Baby' felkiáltását is.
A videóklipben 0:10-nél hallható a szállóige!


Dj JamX - Keep It That Way (A Sakál - 1997)
1999-ben a DuMonde duónak kezdett beindulni a szekere, viszont az egyik tag Dj JamX saját néven is tolta tovább az ipart (egyébként ezek a produkciók is Jürgen Mutschall aka JamX és Dominik De Leon aka De Leon közös munkái voltak). A 'Keep It That Way' elemi ereje a kőkemény ritmika és riffek mellett a vokálban rejlik, amit Bruce Willis-nek köszönhetünk, mégpedig 'A Sakál' című filmből átemelve. A 2:23-tól a zenében hallható legendás speech a mellékelt filmrészletben 2:03-tól indul.


Barbarella - I'm Barbarella (Barbarella - 1968)
A Barbarella Sven Vath és Ralf Hildenbeutel közös projektje még 1992-ből. Az eredeti verziójában is korát meghazudtoló hangzásu 'I'm Barbarella' nyolc évvel később Deep Dish 12 perces remixben tarolta le újra a klubokat. Az eredeti verzióban 0:13-nál a zenében felbukkan egy éteri női hang. Mint kiderült ennek tulajdonosa nem más, mint Jane Fonda, aki még az eredeti LP borítójára is felkerült, mint a 'Barbarella' című sci-fi fő karaktere. A felhasznált vokál 1:05-től indul a lenti videóban.


Arrakis - The Spice (Dűne - 1984)
Az Arrakis Thomas P. Heckmann és Kai Tracid 1998-as, egylemezes projektje, ami groove-ra kicsit Heckmann-os, dallamvilágra Tracid-es, a perka kiköpött Der Dritte Raum 'Trommelmachine'-ja, az egész atmoszféra pedig Pablo Gargano-t idézi.
A kiállásban a 'Dűne' című 1984-es filmklasszikusból ismert Irulan hercegnő monológjából csíptek ki egy 6 másodperces részt. A lenti videóban 0:36-0:42 között fülelhető meg.


Ultra - Free (A Vad Angyalok - 1966)
Az Ultra Uli Brenner, Michael Phadt közöse, a 2000-es 'Free' volt első nagy dobásuk. A hard trance melódiák a kiállásban ügyesen integrálják az 1966-os 'A Vad Angyalok' szabadságkereső dialógusát.
A dialógus 0:15-től rekonstruálható a lenti szösszenetből.


Cloud 69 - Sixty Nine Ways (Videodrome - 1983)
A Cloud 69 álnév Laurent Véronnez-t takarja, ismertebb nevén Airwave-t. A 'Sixty Nine Ways' című 2000-es zenéjéről pont a minap posztolt vlogbejegyzést a Muzikxpress youtube csatorna, így aki kicsit jobban beleásná magát a track keletkezésének körülményeibe az ide kattintva megteheti. A nyitó vokálfoszlány egy 1983-as horror filmből, a 'Videodrome'-ból lett mintázva és 0:53-tól ("ease yourself back into consciousness") fedezhető fel a nyitó jelenetben.
A film ezen része elég népszerű célpont volt, hiszen Cybordelics 'Adventures Of Dama'-jában, Aqualite 'Wavemaker'-rében és Dope On Plastic 'Wave Dub'-jában is felhasználták.

Legutóbb Junkie XL kapcsán említettük meg a "blue pill, red pill" dilemmázós jelenetet a 'Mátrix'-ból, most ugyanezen dialógus másik darabját poroljuk le Mario Lopez révén. A 2002-es 'Free Your Mind' a kiállásban Morpheus-t idézi 1:23-tól kezdődően a lenti videóból.


0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo