From The Background Vol.12.: Patrick Lindsey

A 'From The Background' tizenkettedik ásza Patrick Lindsey a maga csendes, szerény módján tette a dolgát, ami nem maradt elismerés híján. Ettől függetlenül a közvélemény szemében csak egy tehetséges producerként maradt meg, aki a német techno hírnevét igyekezett folyamatosan a világ élvonalában tartani.
Kétségtelen, hogy legnagyobb sikereit a modellből lett ma is aktív DJ/label boss Monika Kruse oldalán érte el. Ettől függetlenül mindenképp érdemes belenézni igencsak vaskos, minőségi darabokat felvonultató diszkográfiájába.
Lindsey a Frankfurt-tól 40 km-re északra található 30 ezres aprócska Bad Nauheim-ben született. C64-en kezdte a zenélést egykori osztálytársa Anthony Rother társaságában, ezzel elindult gyermekkori álmának megvalósítása felé: producer akart lenni.
1994-ben debütált a Heiko Laux féle Kanzleramt-on, ekkor még hard trance-s, acid-del gazdagon telített 150 BPM feletti dolgokkal "riogatta" a hallgatóságát (mint, ahogy a korai Kanzleramt release-k úgy általában). Kisvártatva olyan labelek bukkant fel, mint a Harthouse/Eye Q és a Le Pétit Prince. A frankfurti szcéna egyik nagy ígéreteként tekintettek rá már viszonylag fiatalon és ő igazolta is a magas elvárásokat. 1996-ra kezdett letisztulni zenei világa, elengedte a szállós, trippy dolgokat, megtartotta a kemény, sokszor torzított dobokat, mellé pakolt koszos funky mintákat és intenzív effekt. Két nagy sikere a 'Male Phonk' és a 'Phonk School' egyaránt ezt a vonalat volt hivatott promótálni, ekkor figyelt fel rá Monika Kruse is, akivel 1997-2006 között kollaboráltak. Ez idő alatt a közös track-ek, albumok (Monika Kruse @ Voodooamt) és a Terminal-M label kötötte le Lindsey energiáit.
Patrick a saját kiadóját is vitte School Records néven, ami az Alphabet City sublabeleként működött 1997-2002 között, késóbb Funkwelle néven reinkarnálódott 2007-2009 között.
Lindsey a DJ-zésre nem csak egyszerű zenepakolásként tekintett, szerette elmosni a határokat, teljesen más stílusokból is beemelt számára tetsző elemeket. Bad Pimps néven a belga Stanny Frannsen-nel (G-Force) indították el különleges live / DJ szett hibrid megoldásukat: 3 lemezjátszó, 3 laptop, 2 CD lejátszó és a live-oknál használt kütyük segítségével mixeltek house-t, techno-t, James Brown-t, Herbie Hancock-ot vagy Beastie Boys-t.
Remix fronton sem tétlenkedett: a jól fizető kommersztől (köszönhetően az Alphabet-es kontaktjának - RMB, Captain Hollywood, Microwave Prince, Future Breeze) a profiljába vágóig (Adam Beyer, Hardfloor, Huntemann, Radio Slave) sok mindent elvállalt és nem vallott szégyent.
Napjainkban is aktív zeneileg, Twitch csatornájára pár napja töltött fel egy elég pattent 135-138 BPM-s techno DJ szettet, érdemes csekkolni!

Projektek:
Patrick Lindsey (1994-től kezdve): Inner Life, Tormented, Nerv Crush, Minddrift, Dip Doo Doo

Voodooamt: Houseamt, Voodoo, VoodoopuzzyWig Wag

Mel O'Ween: The King, The Swing Man, Groove Avenue #22B

Voodoo Amp: Syck

Monika Kruse @ Voodooamt: WavezNeedlehopperStringrise, Latin Lovers

Monika Kruse & Patrick Lindsey: U LikeSommergewitter

Patrick Lindsey & Gregor Tresher: Confidence (Zebra Bitch Remix)

0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo