Track by track: Dj Junior - Hot Mix 2

 A 'Track by track' második epizódja kicsit rádióbarátabb húrokat penget, lévén Dj Junior 'Hot Mix 2'-je kerül a trackenkénti analizálás középpontjába.
Első blikkre könnyű észrevenni, hogy Junior nem nagyon túrta fel a különböző kiadók repertoárját, hiszen zömében két kiadó lemezei szerepelnek itt: az amerikai Strictly Rhythm-é és a német Edel-é. Epizódszerep jut a hazai leágazással is bíró HMK Music-nak ('Darts') és a General Overseas Records-nak ('That Elvis Track').
Hogy mégis mitől működik ez a lemez? Junior tökéletesen találta meg a kényes egyensúlyt az éneklős, fülbemászóbb, de minőségi amerikai anyagok és a tipikus német VIVA sláger house/trance vonal elviselhetőbb momentumai között. Technikailag a mixek is pontosak, abszolút hallatszik, hogy live keverésről van szó, az első résznél használt számítógépes rásegítés nélkül. 
Nézzük hát miből is állt össze az anyag!

1. Ultra Naté - Free (Mood II Swing Excended Vocal Mix) [Strictly Rhythm]

Ultra Naté igazi crossover sikere, ami a Mood II Swing (John Ciafone, Lem Springsteen) nélkül biztosan nem jöhetett volna létre. Naté szimplán csak egy lett volna a sok száz jó hangú amerikai női énekes közül, akik a jól ismert soul és r'n'b kliséket puffogtatják el lemezeiken. Sokan pont a 'Free'-n felbuzdulva szerezték be a hozzá kapcsolódó nagylemezt a 'Situation Critical'-t, viszont ott csak nyomokban villan fel house-os kötödés (a 'Love You Can't Deny' és a 'Divine Love' A Frankie Knuckles - David Morales által vitt soulful house vonalat erősíti, a 'Found A Cure' kicsit a 'Sing It Back' Boris D'Lugosch féle átiratát juttatja eszembe).
Az is nagy fegyvertény, hogy a track hazai mixen felcsendülhetett, hiszen nem osztogatták túl gyakran a track jogait, bár 1997-ben szó szerint ez szólt mindenhonnan.

2. Sole Fusion - We Can Make It (The 1997 Remixes) (House People Version) [1997 - Strictly Rhythm]

A Masters At Work duóból ismert Little Louis Vega kora projektje a Sole Fusion, ami már 1992-ben jelentkezett a Strictly Rhythm-ön a 'We Can't Make It' eredetijével, ám öt év távlatában készült egy frissebb remixpakk, melyek között a House People Version-je is megtalálható.
A három olasz úriember Alfredo Comazzetto, Maurizio Sacchi és Paolo Verlanzi pumpálósabb, modernebb alapokra helyezte az eredetiben zongorás, jazz-es beütésű house nótát és a vokállal is szépen sáfárkodtak. Könnyen játszható, fejbólogatásra késztető felhozó zene.

3. George Morel - Morel's GroovePt. 11 - Everybody Come Together (Morel's Groove Mix) [1997 - Strictly Rhythm]

George Morel is az amerikai house producerek öreg motorosai közé sorolható. A Strictly-n kihozott 'Morel's Groove vinyl sorozata egészen parádés darabokat tartalmazott, melynek utolsó, 11-es kiadásán lapul az 'Everybody Come Together (a szériát 'Morel's Grooving Again' néven a 2000-es évek elején újrainditotta Morel). Igazi nyakba borulós vokál, sajnos az énekes kilétét nem tudjuk meg a credit-ek közül, pedig megérdemelte volna az említést.
A menetelős alap és a rövid kiegészítő hangminták mind egy feszes hangulatiságot adnak a produkciónak. Ez már nyugodtan betehető a peak time szekcióba is.
Jár a pacsi Junior ezért a trackért is!

4. SM-Trax ft. Sweet Pussy Pauline - Climb On Top (S/M In Motion Mix) [Club Tools / edel]

Az SM-Trax formációt a Schiller-ből ismert Mirko Von Schlieffen és Stefan Grünwald (Nightwatchers, TV Junkeez) alkotta. A 'Climb On Top' is a pizzicato house-ok egyik iskolapéldája, logikusan épített, hatásvadász melódiával. Mielőtt még azt hinnénk, hogy a szexuálisan csöppet túlfűtött Sweet Pussy Pauline (alias Candice Jordan) a szöveg rész miatt külön be lett invitálva a studióba akkor tévedünk, ugyanis a vokál ügyesen össze lett vágva Sweet Pussy Pauline 'Work This Pussy'-jának acapella verziójából.  Vicces külön az acapella-t megfülelni, ami egy idő után önfeledt, kéjes nyögdécselésbe torkol, míg Stefan és Mirko a transzformált verziójukban lefojtották a pornográf részeket.
Egyébként a track kétféle címen is futott egymással párhuzamosan, sejtelmem szerint a 'Work This Pussy' volt az előétel, promo, ami elég sikeres lett ahhoz, hogy a nagyobb tömegeket már egy remixekkel feltöltött, újracímzett változat várja.

5. Dj BOOM - Missing You (Take Me Higher) (Back To Basics Mix) [1997 - Strictly Rhythm]

Dj Boom nem más mint George Acosta, aki mielőtt trancernek állt igencsak odapakolta magát classic house-ban. Bár 1993 óta jöttek ki zenék tőle, a 'Missing You'-nál érzi azt az ember, hogy minden a helyére került nála. Abszolút fülbemászó darab, ami a rádiókban is megállta volna a helyét.
Az orgonára építő original mixen a Back To Basics mix még egyet csavar, a 4/4 és a törtütemet vegyítő darab nagy íveket ír le és szépen használja a dallamelemeket és a vokált.
Az original még csak-csak, viszont ez a remix digitálisan (normális minőségben) gyakorlatilag beszerezhetetlen ezért is külön öröm, hogy bekerült Junior mixébe. Kötelező darab!

6. Sol Brothers - That Elvis Track (Original Mix) [1997 - Fresh Records / General Overseas Records]

Adunk egy kicsit a korszellemnek is. A bigbeat térnyerésével 1996-1998 között ömlöttek a súlyos gitárszólókból és rock-os környezetből átemelt, füstös, karcos, vastag breakbeat-eken tovagördülő, a slágerfaktort magukban hordozó alkotások.
A Sol Brothers 'That Elvis Track'-je is valami hasonló. ami már a nevében is hirdeti, hogy kb. mire számíthatunk (noha Elvis-nek még hangminták szintjén sincs se híre, se hamva). Ennek ellenére egy teljesen korrekten összerakott, mérsékelten slágeres, mégis fülbemászó dalt kapunk.
A Sol Brothers (a Freestylers-ban is aktív Andrew Galea és Aston Harvey aka Wildcat) a fő rigmusnak szánt "I roll and rock, rock and roll ... Back the funk, freak the funk, hype the funk, swipe the funk, and all that junk" szövegrészt Ultramagnetic MC's 'Poppa Large'-jából nyúlta. A baseline-t Rose Royce 'Put Your Money Where Your Mouth Is'-ze adja emellett a Whosampled tanulsága szerint akad még beépített elem máshonnan is.

A Triple S formáció Shanin & Simon-t valamint Stephan Browarczyk-ot (Fun Factory, The Underdog Project) takarja. Michael Simon jelenleg a Scooter tagja, szóval tényleg nem ismeretlen emberekről van szó. Ha még azt is hozzátesszük, hogy a remixet jegyző Rollercoaster nem más, mint a Klubbheads trió, akkor teljes képet kapunk, hogy itt nem bízták a véletlenre a projekt sikerét. A Rollercoaster remix egyébként tipikus Klubbheads-es hangszerelés, talán kicsivel kevesebbet kapunk a rájuk jellemző "filléres" dallamelemekből. A mély regiszteren végigtolt orgona sound konkrétan magába szippant és a speed garage-okra jellemző csattogós alapok pedig szépen dolgoznak.

8. Da Mongoloids - Spark Da Meth (Bangin Like A Benzi Mix) [1996 - Strictly Rhythm]
Armand Van Helden a '90-es években megragadott minden lehetőséget a megjelenésre. A kommercionálisan is jól csengő Van Helden név idővel kötött pályán mozgott köszönhetően olyan kasszasikereknek, mint a Tori Amos féle 'Professional Widow'-jához, vagy a Sneaker Pimps 'Spin Spin Sugar'-hoz készített remixe.
A Da Mongoloids egy sikeres, de kérész életű side project volt, aminek a 'Spark Da Meth' mellett pár remixet (pl.: The Funk Junkeez 'Got Funk', Nuyorican Soul 'Runaway') köszönhetünk még.
A mi derék Armand-unk funky témának ügyesen porolta le és samplingelte Diana Ross 'Love Hangover'-jét, így a groovy örömforrás már adott. 

Daisy Dee a német zenecsatorna, a Viva TV moderátora, műsorvezetője  volt, neve szinte egybeforrt a Club Rotation című műsorral. Emellett ő maga is szépen építgette a zenei karrierjét, ami 20 éves korában, 1990-ben vett repülőrajtot az 'It's Gonna Be All Right'-tal, ami a slágeresebb rap-es vonalon mozgott.
Később dance-sebb (az U96 'Love Religion'-jében a női vokál részt neki köszönhetjük) és house-osabb ('Headbone Connected' - némi Robin S 'Show Me Love' behatás csipetnyi Dj Tonka esszenciával megbolondítva (Piano Mix!), 'Just Jump' - itt szerzőtársként megtalálhatjuk Thorsten Adler-t, aki Tom Wax keze alá dolgozott az AWeX projektben) témákba is belekóstolt, a 'Hey You' tekintetében végül rap-es gyökereihez tért vissza.
A remix végül köszönő viszonyban sincs az eredetivel. Toni Cottura-ék (aki nem mellesleg Daisy férje is) csavartak egy jó house loop-ot valahonnan és amolyan szegény ember 'Funk Phenomena'-ját kerekítették ki a sztoriból. Dögös törtes alap, filterezgetett loop mellette minimális 'Hey You, What You Gonna Do, Open Your Mind To The Beat Now, huuuu' szövegelés az eredetiből átemelve.

10. Dj Junior & Dj Schulz - Darts (Junior Dafunkhothouseclubjam) [1997 - HMK Music]

Junior a hazai lemezlovasok közül elsőként érezte magában a virtust, hogy saját kötődésű produkciót is a nemzetközi lemezek közé emeljen. Ez azért is volt veszélyes dolog, mert a '90-es években köztudottan legalább évtizedes hátrányban lévő magyar technikai viszonyok sem kedveztek egy megszólalásban a külföldi munkákkal vetekedő hanganyag összeállításának. Nos ezt Junior szerzőtársával Schulz-zal (és Náksival az oldalukon) megoldották. Mai füllel zeneileg nem nagy megfejtés a 'Darts', a kiállásban (a radio edit-ben legalább is) a funky loop a People's Choice 'Do It Any Way You Wanna' című track-ből egyből tetten érhető, de ne felejtsük, hogy régen ezzel kezdte minden producer a munkát.
A Junior féle club mix egyébként kigyepált ezt-azt a radio edithez képest így a kiállás funky-sabb élét Junior felpörgetéses-széteséses lassúról gyorsra felhúzással ügyesen hidalja át. Azt kell mondjam, hogy teljesen hiteles része a mixnek, jó ötlet volt szerepeltetni.

11. B-Crew ft. Barbara Tucker, Dajaé, Ultra Naté & Moné - Partay Feeling (Eric 'More' Dub) [1997 - Strictly Rhythm]

A B-Crew nemes egyszerűséggel a vokalista Barbara Tucker-hez köthető, akit house körökben ekkoriban nagyívű produkciókban foglalkoztattak. Ezúttal a 'Partay Feeling'-ben három másik díva társult hozzá: Ultra Naté, Dajaé és Moné.
Dajaé zömében Green Velvet kiadóján a Casual-on és Cajmere-ként kihozott vokálos zenéiben bukkant fel, Ultra Naté-ról fentebb már ejtettünk pár szót, Moné a Brian Tappert nevével fémjelzett Jazz-N-Groove "házi pacsirtája" volt.
A produceri feladatokat a zavaros körülmények között, tragikus hirtelenséggel elhunyt Erick Morillo vállalta fel. Jelen esetben a dub mix pörög a CD-n, amiben nem igazán bontakozik ki a vokalisták nagy koalíciója és hangterjedelme, cserébe viszont egy minőségi pumpálós house darabot kapunk Morillo verziójában. Tipikus Strictly Rhythm lemez!

12. The Funk Junkeez – Got Funk? (1997 - Da Mongoloids Funktastic Funk Mix) [Strictly Rhythm]

A The Funk Junkeez Roger Sanchez fedőneve. Korábban írtunk magáról a 'Got Funk'-ról a 'Track by track' rovat első részében bemutatott Slam Jr. 'House-Matic Club Hits Vol.1' mixe kapcsán. Akkor és ott Zsazsa a Heavy In Da Bass verziót durrantotta el, míg Junior inkább az Armand Van Helden féle Da Mongoloids remixet favorizálta.
Kulturált speed garage munka ez is, gurulós basszusokkal, fényes-éles, pisztolylövés szerű effektekkel és a Van Helden-re jellemző játékos vokál pakolgatással.
Azt kell mondjam, hogy a teljes EP anyaga méltán érdemelte ki a klasszikus jelzőt, a remixerek se maszatoltak, a legjobbat hozták ki a rendelkezésre álló alapanyagból.

13. Brooklyn Bounce - The Real Bass (Club Mix) [1997 - Club Tools / edel]

A Brooklyn Bounce visszatérő vendég, mivel a 'Danubius Hot Mix'-en is szerepeltek a 'Get Ready To Bounce'-szal.  A pizzicato house mozgalom egyik nagy haszonélvezői voltak, akik a stage member-ek és live felállás tekintetében folyamatosan cserélődtek, a producerek a háttérben viszont ugyanazok maradtak. Matthias Menck (aka Double M) és Dennis Bohn voltak, akik bár futtattak pár side projektet (Beatbox, Boys-R-Us, Mental Madness Production), de a Brooklyn Bounce-ból csináltak többszörös arany- és platinalemezes előadót. Matthias Menck nem mellesleg Jens Thele mellett (a Club Tools / edel alapítója, a Scooter menedzsere) rezidense volt a hamburgi Kontor Club-nak, ami egyben CD sorozat (Kontor - Top of The Clubs) és lemezkiadó név is lett (1997-től napjainkig). Menck DJ mix szériája is híres lett, amit 'Progressive Attack' néven vitt és kilenc részt élt meg.
A 'The Real Bass' a BB 1997-es 'Second Attack' albumának húzó single-je volt, amiből az original mellett a kicsit progresszívebb Dj Quicksilver futott be nagyobb karriert.

14. M.A.S. Project - Strings Of Life (Night Of The Living Strings Mix) [1997 - Club Tools / edel]
Az SM-Trax Axel Wernecke-vel kiegészüvel csavargatta itt a potikat, mint M.A.S. Project. A 'Strings of Life' enyhe Brainbug 'Nightmare' adaptáció, de ez nem meglepő, mert Alberto Bertapelle 1996-os ópusza viharként söpört át a klubokon világszerte megmutatva, hogy komolyzenéből is lehet beolvasztani hasznos dolgokat tánczenei produkciókba (Dj Sammy 'Prince of Love', 'Golden Child', Space Shuttle 'We Have a Problem' stb.)
Gyanítom Junior innen merítette az ihletet a 'My House LP'-jén szereplő 'Can You Feel The Beat'-hez, ami kicsit hasonló (hegedű)húrokat penget.


0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo