Tudtad-e Vol.4.: az Emmanuel, aki majdnem Top, Kenny Hayes és a Porn Kings, a játékzenéből lett chartbuster

A 'Tudtad-e' rovat is átkerült az Electronic Golden Era blogra a tematika racionalizálás jegyében. Persze a tartalom mit sem változott, ezúttal is igyekeztünk olyan érdekes háttérinfókat hozni, melyek annyira nem forogtak közkézen.
Elsőnek egy jól sikerült kópia és szerzőjének dupla kötődése a másolt darabhoz érkezik, a remix király Kenny Hayes és útja a kasszasikerhez (Porn Kings), majd kiderítjük, hogy Atlantis Ita nagy slágere nem volt más, mint egy számítógépes játékhoz készült zene adaptációja.

1. A B.B.E. farvizén - Emmanuel, aki majdnem Top
Pont a legutóbbi blogposztban taglaltam, hogy milyen sokan próbálták lekoppintani a B.B.E. '7 Days And One Week' című ópuszának hangzásvilágát. A kópiák sorát gyarapította Emmanuel 'Midnight Xpress'-sze is 1996-ból, melyben gyakorlatilag csak a dallam egy kicsit más, de szinte minden stratégia hangminta és bedobott sáv így, vagy úgy, de hasonlít elődjére.
Az ember nyugtázza is, hogy nem gáz, mert a '7 Days And One Week' szerzője próbálhatott csak még egy bőrt lehúzni róla, lévén Emmauel Top-nak hívják és az Emmanuel fedőnév erősen őt engedné megbújni a háttérben, pedig nem!
Emmanuel egy német úriember, Wasja Schulz, aki kommerszebb sztorikban volt benne (XXL, Diss. Miss!), de itt megmutatta, hogy képes minőségibb dolgokra is (igaz mások formuláit követve). Apró fun fact: még engem is sikerült megtévesztenie, hiszen a B.B.E. Tribute mixembe beúszott az egyes pályán szépen csendben a 'Midnight Xpress' is.

2. Kenny Hayes és a Porn Kings sztori
A Porn Kings gyermekkorom nagy kedvence volt. Bár akkoriban fel sem fogtam, hogy a név maga mit jelent, de az 'Up To No Good' instant favorit lett nálam, hiába a tény, hogy maga az alap sample-t Josh Wink 'Higher States of Consciousness'-szének Tweekin Acid Funk Mix' verziójából vették (emiatt tetszett például Voodoo & Serano 'Blood Is Pumpin'-ja is). A Klubbheads-es jellegű dumálás valamiért ebben a korszakban zsáner standard volt, így itt is tökéletesen megfért. A következő 'Amour' single-jük (1997-ből) már a pizzicato hangzás jegyében fogant és emiatt még közelebb állt a szívemhez. Később derült csak ki számomra, hogy ebben a számban (és néhány PK remix készítésében) közreműködött Kenny Hayes is, aki pedig a 2000-es években raklap számra szállította a jobbnál-jobb trance remixeket, valamint Sunshine Funk-ként a dallamosabb house világába is belépett (pl. Gadjo 'So Many Times Kenny Hayes Sunshine Funk Mix'). Saját nevén is beröffentette a bizniszt, eddigi legnagyobb sikere a 2005-ös 'Daybreaker' volt, annak főleg Airbase remixe volt irtózatosan nagy kasza. 

3. Az Atlantis Ita hímnusz gamer gyökerei
Az olasz Atlantis Ita formációt Alessandro Foietta, Dino Lenny és Marco Capelli producer trió alkotta. Legismertebb tagjuk Dino Lenny, aki mind trance, mind progressive house fronton is jól teljesített, megannyi klasszikussal gyarapítva a legendáriumot (pl.: Dino Lenny 'I Feel Stereo', Adam Dived 'Deep Inside', Life On Mars 'Live In Minds', Space Penguins 'The Elektrofunk', Lenny & Johnson 'Dinner With Gershwin').
Trióként a legnagyobb dobásuk az epic trance kategóriába sorolható 'See You In The Next Life' volt 1999-es megjelenéssel az Intercord kiadónál. A darab gyakran bukkant fel Paul Oakenfold szettjeiben, illetve a 'Sorted - Szétcsúszva' című film (nem Slam Jr.-ék által jegyzett) original soundtrack CD-jén is.
Kis nyomozás után jött a felismerés, hogy a fődallam csupán adaptáció. Az Amigára fejlesztett 'Turrican (1993)' nevű videójáték aláfestő zenéi között felbukkan a 'Freedom' című ópusz, ami az alapját képezi a 'See You In The Next Life'-nak. Az eredeti szerző a német Chris Hüelsbeck, aki több mint 90 számítógépes szoftware zenei aláfestését készítette el napjainkig bezárólag.

0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo