1. Bobby Boer & Martin Boer (2 Brothers On The 4th Floor)
Az egész egy bedroom próbálkozásként indult a Boer fivérek számára 1990-ben, a többi már történelem. A trendi dancefloor zenékhez a korszellem szerint szükség volt két stage member-re, ennek megfelelően Des'Ray mint énekes, D-Rock, mint rapper segítette a 2 Brothers projektet. Két nagylemezt követően ('Dreams' 1994 - '2' 1996), illetve az euro dance korszak leáldozásával az ő népszerűségük is visszaesett, noha 1996-ot követően is jöttek ki kislemezekkel, de ezek már nem érték el a korábbi munkáik sikerességét (és minőségi színvonalát sem).
Ismertebb számaik: 'Never Alone', 'Dreams', 'Living In Cyberspace'.
Az egész egy bedroom próbálkozásként indult a Boer fivérek számára 1990-ben, a többi már történelem. A trendi dancefloor zenékhez a korszellem szerint szükség volt két stage member-re, ennek megfelelően Des'Ray mint énekes, D-Rock, mint rapper segítette a 2 Brothers projektet. Két nagylemezt követően ('Dreams' 1994 - '2' 1996), illetve az euro dance korszak leáldozásával az ő népszerűségük is visszaesett, noha 1996-ot követően is jöttek ki kislemezekkel, de ezek már nem érték el a korábbi munkáik sikerességét (és minőségi színvonalát sem).
Ismertebb számaik: 'Never Alone', 'Dreams', 'Living In Cyberspace'.
2. Alessandro Benassi (Benassi Bros, The Biz, KMC), Marco Benassi (Benny Benassi, The Biz, Benassi Bros, KMC)
A név megtévesztő, ugyanis a Benassi Bros tagjai nem testvérek, hanem unokatestvérek. Marco Benassi lett a legnagyobb haszonélvezője a közös munkának, ugyanis Benny Benassi-ként ő lépett egyet előre, s adta az arcát az egészhez.
A 2002-es 'Satisfaction'-nel valósággal rárúgták az ajtót a szcénára, magával a számmal megelőlegezték a 2000-es évek derekán beinduló elektro house hullámot, de önmagában is trendet indítottak, sokan kezdték el nyúlni a 'Satisfaction' karakterisztikáját (Global Deejay, Royal Gigolos). Benassi Bros-ként a Benny Benassi projektben is vokálozó Violetta-val (időnként Sandy-vel, valamint Paul French-csel) kiegészülve egész pofás, dallamos produkciókkal jöttek ki ('Hit My Heart', 'Illusion', 'Get Better').
A név megtévesztő, ugyanis a Benassi Bros tagjai nem testvérek, hanem unokatestvérek. Marco Benassi lett a legnagyobb haszonélvezője a közös munkának, ugyanis Benny Benassi-ként ő lépett egyet előre, s adta az arcát az egészhez.
A 2002-es 'Satisfaction'-nel valósággal rárúgták az ajtót a szcénára, magával a számmal megelőlegezték a 2000-es évek derekán beinduló elektro house hullámot, de önmagában is trendet indítottak, sokan kezdték el nyúlni a 'Satisfaction' karakterisztikáját (Global Deejay, Royal Gigolos). Benassi Bros-ként a Benny Benassi projektben is vokálozó Violetta-val (időnként Sandy-vel, valamint Paul French-csel) kiegészülve egész pofás, dallamos produkciókkal jöttek ki ('Hit My Heart', 'Illusion', 'Get Better').
3. Jaron Martinez (2Players, Jaron Inc, G&M Project, The Martinez Bros.) & Mark Martinez (Impulsive Drive, The Martinez Bros.)
Jaron Martinez elég sokat dolgozott együtt Robert Gitelman-nal, például a 2 Players, Jaron Inc. és a G&M Project is őket takarja. Szolid hangszerelésű, mégis eufórikus trance darabjaik sokunk számára okoztak kellemes pillanatokat. A kisebbik Martinez fivér Mark csatlakozott a bejáratott duóhoz és Dj Robert & The Martinez Bros formációvá alakulva 2001 és 2002 között három EP-vel ('Dreaming About Paprica', Natural Peak', 'Electrified') örvendeztették meg a nagyérdeműt.
Mark Martinez később Impulsive Drive-ként talált rá a saját hangzására, pályafutását Jaron-tól függetlenül építgette magának.
Külön érdekesség, hogy debütáló kislemezükről a 'Dreaming About Paprica' Sterbinszky 'Hyper-Oxyd Trance' mixén is felcsendül csempészve némi magyar szálat is a sztoriba.
Jaron Martinez elég sokat dolgozott együtt Robert Gitelman-nal, például a 2 Players, Jaron Inc. és a G&M Project is őket takarja. Szolid hangszerelésű, mégis eufórikus trance darabjaik sokunk számára okoztak kellemes pillanatokat. A kisebbik Martinez fivér Mark csatlakozott a bejáratott duóhoz és Dj Robert & The Martinez Bros formációvá alakulva 2001 és 2002 között három EP-vel ('Dreaming About Paprica', Natural Peak', 'Electrified') örvendeztették meg a nagyérdeműt.
Mark Martinez később Impulsive Drive-ként talált rá a saját hangzására, pályafutását Jaron-tól függetlenül építgette magának.
Külön érdekesség, hogy debütáló kislemezükről a 'Dreaming About Paprica' Sterbinszky 'Hyper-Oxyd Trance' mixén is felcsendül csempészve némi magyar szálat is a sztoriba.
4. John Leonardo Lepore (John Johnson, Johnson Inc., Power Dove, Lepore, Sonic Tribe) & Roberto Lepore (Rob Circuit)
John Johnson a 2000-es évek elejének egyik legfoglalkoztatottabb progressive trance producere volt. Olyan munkák köthetők a nevéhez, mint a 'City EP', az 'I Want You', az 'Impact', remix fronton pedig a Dove Beat 'La Paloma'. a Dawnseekers 'Gothic Dream' vagy a Sunburst 'Eyeball' átiratai is igen kelendőek voltak.
Azt viszont talán kevesen tudják, hogy John testvére Rob is producerkedik (a 2010-es évek derekától vannak neki kiadványai szép számmal) Rob Circuit néven, sőt jelenleg is aktív, saját kiadóval rendelkezik 3bergen néven. Ez is közös szál, hiszen John a indie dance / techno szcénában rendkívül elismert ICONYC group alapítója és igazgatója.
John Johnson a 2000-es évek elejének egyik legfoglalkoztatottabb progressive trance producere volt. Olyan munkák köthetők a nevéhez, mint a 'City EP', az 'I Want You', az 'Impact', remix fronton pedig a Dove Beat 'La Paloma'. a Dawnseekers 'Gothic Dream' vagy a Sunburst 'Eyeball' átiratai is igen kelendőek voltak.
Azt viszont talán kevesen tudják, hogy John testvére Rob is producerkedik (a 2010-es évek derekától vannak neki kiadványai szép számmal) Rob Circuit néven, sőt jelenleg is aktív, saját kiadóval rendelkezik 3bergen néven. Ez is közös szál, hiszen John a indie dance / techno szcénában rendkívül elismert ICONYC group alapítója és igazgatója.
5, Armin Van Buuren (Gaia, Gimmick, Armix, Perpetous Dreamer, Problem Boy, Alibi, Major League) & Eller Van Buuren
Armin kistesója Eller sosem igazán produceri babérokra tört, inkább megmarad gitárosnak, abból is a jobbik fajtának. Néhány Armin trackben ő volt a gitárnyúzó: 'Yet Another Day', 'Never Wanted This' (emellett az Armin Only-kon pár számnál ő volt a live performer), de mellette Sunlounger 'Catwalk/Mediterranean Flower' EP-jén is felbukkant, illetve más megbízásokat is kapott nem kimondott elektronikus zenei produkcióktól.
Armin kistesója Eller sosem igazán produceri babérokra tört, inkább megmarad gitárosnak, abból is a jobbik fajtának. Néhány Armin trackben ő volt a gitárnyúzó: 'Yet Another Day', 'Never Wanted This' (emellett az Armin Only-kon pár számnál ő volt a live performer), de mellette Sunlounger 'Catwalk/Mediterranean Flower' EP-jén is felbukkant, illetve más megbízásokat is kapott nem kimondott elektronikus zenei produkcióktól.
6. Paolo Visnadi (X-Static, Cool Jack, Livin' Joy) & Gianni Visnadi (Livin' Joy)
A Livin' Joy legalább akkora sikert tudhat a magáénak, mint a Boer fivérek 2 Brothers On The 4th Floor projektje. Az olasz Visnadi tesók kicsivel house-osabb alapokkal operáltak a '90-es évek mély orgona presetjével (lásd az MK Dub mixet a Nightcrawlers 'Push The Feeling On-jából, vagy Robin S 'Show Me Love' StoneBridge Remix-éből), mindezt díva vokálokkal bolondították tovább
Egyből 1994-es nyitó single-jük a 'Dreamer' hatalmas sláger lett, nagyban köszönhetően Janice Robinson erőteljes vokáljának. Viszont a folytatással kapcsolatban nem sikerült megállapodniuk Robinsonnal, így helyettes énekes után kellett nézzenek. A beugró Tameka Star sem volt kevésbé tehetséges, az ő hangjával is remekül szólt a Livin' Joy. Egy album ('Don't Stop Movin') és néhány EP után a projektet nem folytatták tovább.
A Livin' Joy legalább akkora sikert tudhat a magáénak, mint a Boer fivérek 2 Brothers On The 4th Floor projektje. Az olasz Visnadi tesók kicsivel house-osabb alapokkal operáltak a '90-es évek mély orgona presetjével (lásd az MK Dub mixet a Nightcrawlers 'Push The Feeling On-jából, vagy Robin S 'Show Me Love' StoneBridge Remix-éből), mindezt díva vokálokkal bolondították tovább
Egyből 1994-es nyitó single-jük a 'Dreamer' hatalmas sláger lett, nagyban köszönhetően Janice Robinson erőteljes vokáljának. Viszont a folytatással kapcsolatban nem sikerült megállapodniuk Robinsonnal, így helyettes énekes után kellett nézzenek. A beugró Tameka Star sem volt kevésbé tehetséges, az ő hangjával is remekül szólt a Livin' Joy. Egy album ('Don't Stop Movin') és néhány EP után a projektet nem folytatták tovább.
7. Rosanna Sharian Gooden (BAZ), & David Angelico Nicholas Gooden (Dave Angel, Sound Enforcer, Van De Glee) & Simone Gooden (Monie Love)
Az angol Rosanna Sharian Gooden alias BAZ nem más, mint Dave Angel és Monie Love testvére. Dave Angel a brit techno szcéna fejlődésében vállalt oroszlánrészt DJ-ként és producerként (X-Mix 4, 'Tales Of The Unexpected' és 'Globetrotting' LP-k) míg Monie Love hip-hop körökben ért el kiemelkedő sikereket (a legendás 1990-es 'It's a Shame'-et mindenképp érdemes megemlíteni tőle).
Szóval ilyen családi háttérrel nem csoda, hogy Rosanna is belevetette magát a zenei életbe. Az ő vonala rádióbarát, soulful gyökerekből táplálkozó, mellette akusztikus és szimfónikus hangzásokat is magába olvaszt. Ismert produkciói a 'Believers' és a 'Smile To Shine'.
8. Enzo Gallo Salsotto (Salsotto Productions, Toyboys, Fabrica) & Roberto Gallo Salsotto (Salsotto Productions, Toyboys, Fabrica)
Enzo és Roberto a közös zenélést már a 80-as évek derekán kezdte italo disco formációjukkal a Toyboys-szal. Ez mindössze egy EP-s próbálkozás ('Different Generation') volt a részükről, ami nem volt rossz, de ennél többre nem jutottak. A 90-es években is villantottak: a Fabrica alterego az euro dance szellemében fogant, két EP után ezt is dobták ('Im Missing You', 'I Believe'). A 2000-es évek elején ismét belendült a két Salsotto tesó és Salsotto Productions néven DJ Stella (Silvia Luchi) vokáljával kiegészülve hoztak le három egész sikeres EP-t ('No Time For Lies', 'No Control', 'Remains The Same') a kommerszebb dance-s, trances vonalon lavírozva.
Enzo és Roberto a közös zenélést már a 80-as évek derekán kezdte italo disco formációjukkal a Toyboys-szal. Ez mindössze egy EP-s próbálkozás ('Different Generation') volt a részükről, ami nem volt rossz, de ennél többre nem jutottak. A 90-es években is villantottak: a Fabrica alterego az euro dance szellemében fogant, két EP után ezt is dobták ('Im Missing You', 'I Believe'). A 2000-es évek elején ismét belendült a két Salsotto tesó és Salsotto Productions néven DJ Stella (Silvia Luchi) vokáljával kiegészülve hoztak le három egész sikeres EP-t ('No Time For Lies', 'No Control', 'Remains The Same') a kommerszebb dance-s, trances vonalon lavírozva.
9. Christopher Just (Ilsa Gold, Dj Onefinger) & Raphael Just
Christopher Just az osztrák elektronikus zenei mozgalom egyik illusztris tagja. Viszonylag fiatalon már a stúdió felszerelések bűvöletében élt, 1993-ban indította el Ilsa Gold nevű projektjét Peter Votava-va közösen, melyben a kemény techno, a gabber hardcore és a humorfaktor csapott össze sikeresen egymással. Just saját nevén is belendült és folyamatosan készítette - néha nehezen befogadható - új zenéit, eklektikus stílusskálán mozogva. Egyik legismertebb track-je a 'I'm a Disco Dancer', melyből Fatboy Slim, Dave Clarke és Olav Basoski is készített remixet.
Tesója Raphael igazából 2005-ben csatlakozott hozzá két közös EP erejéig, ami a Combination Records égisze alatt jött ki. A 'Popper' és a 'Disco 128/Megablitz' is egyaránt elektro house szerzemények, melyek az akkori korszellemhez igazodtak (a 'Popper' Pink 'Feel Good Time'-jának jópofa 8Bit-es feldolgozása).
Christopher Just az osztrák elektronikus zenei mozgalom egyik illusztris tagja. Viszonylag fiatalon már a stúdió felszerelések bűvöletében élt, 1993-ban indította el Ilsa Gold nevű projektjét Peter Votava-va közösen, melyben a kemény techno, a gabber hardcore és a humorfaktor csapott össze sikeresen egymással. Just saját nevén is belendült és folyamatosan készítette - néha nehezen befogadható - új zenéit, eklektikus stílusskálán mozogva. Egyik legismertebb track-je a 'I'm a Disco Dancer', melyből Fatboy Slim, Dave Clarke és Olav Basoski is készített remixet.
Tesója Raphael igazából 2005-ben csatlakozott hozzá két közös EP erejéig, ami a Combination Records égisze alatt jött ki. A 'Popper' és a 'Disco 128/Megablitz' is egyaránt elektro house szerzemények, melyek az akkori korszellemhez igazodtak (a 'Popper' Pink 'Feel Good Time'-jának jópofa 8Bit-es feldolgozása).
10. Petar Dundov (Brother's Yard, Tika Taka, Syncopation, Unreal) & Simun Dundov (Brother's Yard)
Petar Dundov az egyik legnagyobb hatású horvát techno producer napjainkig bezárólag. Korai, erősen indusztriális munkái már 1994-tól jelentek meg, de az igazi áttörést számára a Brother's Yard projekt hozta meg, melyben testvérével Simun-nal dolgoztak együtt (1996 és 1998 között).
Simun sajnos fiatalon elhunyt, ezt követően Petar egyedül vitte tovább a projektet (az 1999-es 'Reaction' nagylemezen már egyedüli szerzőként szerepel a kreditek között).
Idővel folyamatosan finomodott a Dundov sound, a 2010-es éveket követően a dallamosabb house zenék felé vette az irányt, ahol szintén kiemelkedőt alkotott.
Petar Dundov az egyik legnagyobb hatású horvát techno producer napjainkig bezárólag. Korai, erősen indusztriális munkái már 1994-tól jelentek meg, de az igazi áttörést számára a Brother's Yard projekt hozta meg, melyben testvérével Simun-nal dolgoztak együtt (1996 és 1998 között).
Simun sajnos fiatalon elhunyt, ezt követően Petar egyedül vitte tovább a projektet (az 1999-es 'Reaction' nagylemezen már egyedüli szerzőként szerepel a kreditek között).
Idővel folyamatosan finomodott a Dundov sound, a 2010-es éveket követően a dallamosabb house zenék felé vette az irányt, ahol szintén kiemelkedőt alkotott.
Egyébként nemrég lett elérhető a teljes újra maszterelt Brother's Yard diszkográfia a bandcamp-en - > INNEN ELÉRHETŐ
Nincsenek megjegyzések
Megjegyzés küldése