Tudtad-e Vol.9.: Kembe Sorel Dj Junior-nak rappelt, William Röttger kettős kötődése a Lenz testvérekhez, Norman Feller félreértett névválasztása

A 'Tudtad-e' rovat kilencedik cikkében három érdekességre hívjuk fel a figyelmet. Elsőként kiderül ki is az az Mc Sorel Dj Junior  'Rappers In The House'-ában. A folytatásban rávilágítunk, hogy a Low Spirit Records és a Mayday brand egykori társtulajdonosának William Röttger-nek a közös bizniszen kivül milyen kötődése volt Westbam-ékhez. Zárásként pedig a tech/deep house atyjának Norman Feller-nek a sajátos névválasztásáról olvashatunk egy sztorit, hogy miként lett belőle Terry Lee Brown Jr.

1. A sorozatsztár MC-ként is bizonyított
Kembe Sorel egy igazi soktényezős figura. Műsorvezető, rádiós, sorozatszínész (Jóban Rosszban), a kongói vívószövetség alapítója és eddigi egyetlen olimpikonja a 2004-es athéni játékokon. Kembe Sorel MC-ként is kipróbálta magát, mégpedig Dj Junior 1998-as 'Rappers In The House' című számában, ahol Danone Honvéd akkori amerikai légiós kosárlabdázója Ronnie McMahan aka Mc Ronniemac mellett nyomta a szöveget. 
A track maga Junior debütáló 'My House' című albumának (melynek hangzásbéli kivitelezésében Náksi Attila volt a segítségére) lett a kiemelt single-je.
A koncepció az volt, hogy megcsinálják Run DMC vs. Jason Nevins féle 'It's Like That' saját verzióját. Persze nem magyar szöveggel, hanem a nemzetköziség jegyében angolul. A hip house nagyot ment ekkoriban, így a szám is sokat pörgött a zenecsatornákon (a videoklipet itt tudjátok csekkolni). A szövegben egyébként a híres rappereket veszik lajstromba, ami szintén nem újkeletű dolog, hiszen korábban a Daft Punk a 'Teachers'-ben a house ikonokat, míg a Scooter a 'Hyper Hyper'-ben a rave arcokat sorolja végeláthatatlanul.

2. William Röttger, a Low Spirit és a Mayday brand társalapítója már gyermekként is ismerte a Lenz fivéreket
William Röttger a német Low Spirit kiadó társalapítója (Maximilian, Fabian Lenz, Klaus Jankuhn és Sandra Mohlzahn társaságában). Üzleti partnereivel 1986-ban döntöttek, úgy hogy saját kiadó alapítanak, zömében azért, hogy az akkoriban már javában a szárnyait bontogató Westbam számára megjelenési lehetőségeket biztosítsanak ezáltal. Persze a label repertoárja folyamatosan bővült más artist-okkal is, a '90-es években a kommerszebb hangzások igazi fellegvárának számítottak. Emellett Röttger 1991-ben a Mayday alapításában is részt vett, a brand és a kiadó is 2006-ig volt a tulajdonukban. 
Röttger egyébként a '70-es években tudományos asszisztensként Otto Lenz mellett dolgozott, aki művészetet oktatott a Westfalen-Lippe-i Pedagógiai Főiskolán. Otto Lenz pedig nem más, mint Westbam (Maximilain Lenz) és Dj Dick (Fabian Lenz) édesapja, így már gyerekkoruk óta jól ismerte a fiúkat, kapcsolatuk baráti volt, nem csupán üzleti.
Röttger menedzselte egyébként Westbam-et, aki neki köszönheti első fellépését 1983-ban a münsteri Odeon klubban. Emellett Marusha-t is Röttger protezsálta be, hogy a DT64 rádiócsatornán vezessen saját műsort, ami óriási hallgatótábora miatt valósággal berobbantotta a nürnbergi raver hölgy karrierjét.

3. Terry Lee Brown Jr-ról azt hitték egy afroamerikai producert takar a művészneve

Norman Feller érdeklődése a '90-es évek derekán a zakatoló techno és csillogó trance helyett a bedőlős hangulatú house megoldások felé fordult (korábban Tom Wax-szal közösen zenéltek Dj Tom & Norman valamint Wax Scientist álneveken). A Plastic City kiadó alapítójával Alexander Hendorf-fal egy frankfurti house bulin ismerkedett meg, majd hamarosan kapott is tőle egy remix felkérést. Ekkor kezdett  el agyalni azon, hogy milyen nevet is használjon az új zenei irányához, ami hangzásában passzol, ahhoz amit képvisel. Először leírta a Terry nevet egy papírra, ami lehet női és férfi név is egyben, univerzális. A Lee nem tudni honnan jött, a Brown Norman egyik amerikai ismerősének volt a vezetékneve. A friss névvel kapcsolatban felhívta Alex-et, hogy kikérje a véleményét, ő azt mondta tegyék mellé a Jr. tagot és tökéletes lesz. Részéről nem volt szándékos, hogy amerikai hangzású lett a végeredmény, de Feller amerikai ismerősei is mondták, hogy a választása egy tipikus, afroamerikaiaknál gyakori névre esett. Emellett a debütáló albumára a 'Brother For Real' nagylemezre felkerült egy karikatúra figura is (egy csésze feketekávé közepébe illesztve), ami alapján már tényleg joggal hihették, hogy ő bizony Chicago szülötte (Brown név - feketekávé - afro figura). Aztán mindenki meglepődött, hogy ő valójában egy fehér srác Németországból.

0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo