1. Commander Tom és Giorgio E. Bomidelli oda-vissza csörte az 'Attention'-nél
A közelmúltban robbant a negatív hírbomba, Commander Tom életét vesztette. Akkor egy hosszabb nekrológban emlékeztünk meg szerteágazó munkásságáról. Szóba került a kommerszebb körökben is taroló single sikere az 'Attention', amivel kapcsolatban mindenképp érdemes megemlíteni egy apró érdekességet. Commander Tom átemelt (zenei struktúrát) és mintázott (vokált) is az ominózus alkotásban. A zenei alapokhoz a 2003-ban megjelent Giorgio E. Bomidelli (Roger Shah és Oli Böhm egylemezes formációja) 'Never Let You Go' című számát porolta le. Az eredeti vokál lekerült a track-ről és adalékként jött a "Come On, Don't Hestitate, Hesitate And Show Me Your Attention" rigmus Tom Novy vs. Eniac 1997-es 'Superstar'-jából. Persze Tom Novy-ék is megérik a pénzüket, hiszen a slágerükhöz az alap zenei - zongora - témát War 1982-es! 'Cinco De Mayo' című opuszából merítették. Na de ez más tészta! Visszakanyarodva Commander-hez azért volt annyira rendes, hogy Shah-éknak is lökött valamit a fazékból: felkérte őket, hogy remixeljék az 'Attention'-t! Persze, szegények nem tudtak mit hozzátenni a track-hez, ami igazából a sajátjuk volt. Az alap, meg minden maradt, csak egy kicsivel veretősebb lett a dobszerkó és egy plusz szinti prüttyögést is beletettek. Az alábbi videóban csekkolhatjátok a hasonlóságokat!
A közelmúltban robbant a negatív hírbomba, Commander Tom életét vesztette. Akkor egy hosszabb nekrológban emlékeztünk meg szerteágazó munkásságáról. Szóba került a kommerszebb körökben is taroló single sikere az 'Attention', amivel kapcsolatban mindenképp érdemes megemlíteni egy apró érdekességet. Commander Tom átemelt (zenei struktúrát) és mintázott (vokált) is az ominózus alkotásban. A zenei alapokhoz a 2003-ban megjelent Giorgio E. Bomidelli (Roger Shah és Oli Böhm egylemezes formációja) 'Never Let You Go' című számát porolta le. Az eredeti vokál lekerült a track-ről és adalékként jött a "Come On, Don't Hestitate, Hesitate And Show Me Your Attention" rigmus Tom Novy vs. Eniac 1997-es 'Superstar'-jából. Persze Tom Novy-ék is megérik a pénzüket, hiszen a slágerükhöz az alap zenei - zongora - témát War 1982-es! 'Cinco De Mayo' című opuszából merítették. Na de ez más tészta! Visszakanyarodva Commander-hez azért volt annyira rendes, hogy Shah-éknak is lökött valamit a fazékból: felkérte őket, hogy remixeljék az 'Attention'-t! Persze, szegények nem tudtak mit hozzátenni a track-hez, ami igazából a sajátjuk volt. Az alap, meg minden maradt, csak egy kicsivel veretősebb lett a dobszerkó és egy plusz szinti prüttyögést is beletettek. Az alábbi videóban csekkolhatjátok a hasonlóságokat!
2. Amikor a szlovén és brazil kollektív kreativitás találkozik egymással
Pár hete jött velem szembe egy igencsak weirdo videoklip + zene kombo. Egy zöldbe bújt törpe egy furulyán játszik, átszeli az erdőt, majd egy komor tekintetű alak nézi, ahogy hintázik. Mint kiderült a zenei alapot J-Cut & Kolt Siewerts 2008-as 'The Flute Tune'-ja adja, ami egy furi, de annál inkább fülbemászó furulyaszólamot állít csatarendbe egy igencsak zakatolós d'n'b alapon. Kisebb utánajárást követően kiderült, hogy ez a furulya loop eredetileg Barbatuques 2002-es muzsikájából a 'Baiao Destemperado' lett kölcsönözve. 2013 januárjában került fel egy videóklip a szám Soulpride remixéből a youtube-ra, ami a mai napig bezárólag 20 milliós megtekintésnél jár (és nem ez az egyetlen feltöltés, amiben ugyanez a tartalom található zeneileg és képileg). A remix maga szépen kitisztázza a J-Cut féle eredeti csacskaságait és igazi öröm dobbaszus kerekedik a brazil banda furulyás nótájából.
A klip pedig igazi kuriózum, mert valaki fogta a 'Kekec trükkjei' című Jože Gale által rendezett 1968-as jugoszláv (szlovén) ifjúsági kalandfilmet és részleteket adaptált belőle a 'The Flute Tune'-hoz.
A film Josip Vandot kekec-hegyi elbeszélésein alapul, amelyeket eredetileg a szlovén Zvonček ifjúsági magazinban tettek közzé és egy fiatal srác nyári kalandjait meséli el. Megnézve a klipet elég bizarr dolgok történhettek a hegyekben akkoriban szünidő jogcímen...
3. Egy kiadatlan Populär track címe volt a formációból kiváló Neo banda névadója
Mint ismert a Populär formáció (Milkovics Mátyás, Moldvai Márk, Kolonics Csaba, Babos Norbert) a '90-es évek derekán a Depeche Mode hangzásvilágából merítkezve a magyar melankólikus synth pop üde színfoltja volt. 1995-ös, az 'Új Arcok a Feszületen' című debütáló albumuk után mindenki zeneileg valami hasonlóra számított tőlük a második LP-jüknél (ami végül kiadatlan maradt), de a banda lépést tartva az elektronikus zene térnyerésével kibővülő hangzáspalettával sokkal "gépiesebbre", "szigorúbbra" vette a figurát. Az 1998 januári, második lemezük bemutatójának hirdetett bulijukon ezzel a ténnyel a közönség is szembesült, ahol több új számot is konferáltak ('Lobog A Léptem', 'Gyermek Univerzum', 'Neo (!)'), és azt is bejelentették, hogy a következő kislemezük a 'Budapest Underground' című big beat dalból lesz.
Még mindig Populär néven készült el a 'Pink Panther Theme', viszont idő közben a kilépők miatt a projektet tovább vívő Milkovics Mátyás és Moldvai Márk új nevet keresett a gyökeresen más hangzáshoz. Így esett a választásuk egy végül meg nem jelent Populär dal címére, a 'Neo'-ra.
Még mindig Populär néven készült el a 'Pink Panther Theme', viszont idő közben a kilépők miatt a projektet tovább vívő Milkovics Mátyás és Moldvai Márk új nevet keresett a gyökeresen más hangzáshoz. Így esett a választásuk egy végül meg nem jelent Populär dal címére, a 'Neo'-ra.
4. A harmadik Chicane album hányatott sorsa
Nick Bracegirdle-ről többször írtunk már, viszont legutóbb egy érdekes, nem túl gyakran megénekelt sztorira bukkantam vele kapcsolatban. Nick 2000-re már csúcsra járatta a hangzását, egyik klubbomba követte a másikat, az őt a kezdetekben felkaroló és az első két lemezét kiadó Alex Gold féle Xtravaganza Records azt várta, hogy a folytatásban is Saltwater 2.0-ákat és 'Don't Give Up' folytatásokat kapnak majd a harmadik nagylemezen. Nem így lett. Nick ragaszkodott a vokál orientált hangzáshoz, az alapokban pedig távolodni kedzett a trance-s kliséktől, helyette a gitárhangzást emelte át produkcióiba. Talán mondani sem kell, hogy az anyag, az 'Easy To Assemble' nem tetszett Gold-éknak, az egész helyzet pedig pereskedésig fajult, ami arról döntött, hogy Nick megtarthatja-e a Chicane nevet és továbbra is hozhat ki új megjelenéseket ezen az alterego-ján. Megtarthatta!
2003-ban végre új szelek fújtak, ezért Nick megpróbálta a Warner-nél kihozni az lemezt, viszont valahogy a kész anyag idő közben kiszivárgott (hello internet!), emiatt a kiadó az eredeti tervekhez képest csúsztatta a hivatalos megjelenést, s bár két promo single-t kihoztak, a 'Love On The Run'-t, illetve a 'Locking Down'-t végül a lemez megmaradt az asztalfiókban. Később a 2007-es hivatalosan harmadik - harmatgyenge - nagylemezen, a 'Somersault'-on Nick pár elemet, ötletet megvillantott az 'Easy To Assemble'-ről, de ennyiben kifújt a dolog.
Nick Bracegirdle-ről többször írtunk már, viszont legutóbb egy érdekes, nem túl gyakran megénekelt sztorira bukkantam vele kapcsolatban. Nick 2000-re már csúcsra járatta a hangzását, egyik klubbomba követte a másikat, az őt a kezdetekben felkaroló és az első két lemezét kiadó Alex Gold féle Xtravaganza Records azt várta, hogy a folytatásban is Saltwater 2.0-ákat és 'Don't Give Up' folytatásokat kapnak majd a harmadik nagylemezen. Nem így lett. Nick ragaszkodott a vokál orientált hangzáshoz, az alapokban pedig távolodni kedzett a trance-s kliséktől, helyette a gitárhangzást emelte át produkcióiba. Talán mondani sem kell, hogy az anyag, az 'Easy To Assemble' nem tetszett Gold-éknak, az egész helyzet pedig pereskedésig fajult, ami arról döntött, hogy Nick megtarthatja-e a Chicane nevet és továbbra is hozhat ki új megjelenéseket ezen az alterego-ján. Megtarthatta!
2003-ban végre új szelek fújtak, ezért Nick megpróbálta a Warner-nél kihozni az lemezt, viszont valahogy a kész anyag idő közben kiszivárgott (hello internet!), emiatt a kiadó az eredeti tervekhez képest csúsztatta a hivatalos megjelenést, s bár két promo single-t kihoztak, a 'Love On The Run'-t, illetve a 'Locking Down'-t végül a lemez megmaradt az asztalfiókban. Később a 2007-es hivatalosan harmadik - harmatgyenge - nagylemezen, a 'Somersault'-on Nick pár elemet, ötletet megvillantott az 'Easy To Assemble'-ről, de ennyiben kifújt a dolog.
Nincsenek megjegyzések
Megjegyzés küldése