A Mix Akták Dj Budai sztorijaival debütál

Mivel nagyon szerettétek a DJ mix CD-kről szóló trilógiánk magyar vonatkozású részét, ezért úgy döntöttünk, hogy sorozat jelleggel megszólaltatjuk magukat a készítőket, hogy sztorizgassanak korábbi kiadványaikkal kapcsolatban.
A Mix Akták rovat debütáló részében Dj Budai mesél nekünk. 

EGE blog: Bár már volt egy videód a hogyan készült a Techno House Classics-ról, érdekelne, hogy mikor fogalmazódott meg benned, hogy mix CD-t készítesz?
Dj Budai: Azért ezt egy hosszabb folyamat előzte meg. Abban az időben már bőven voltak DJ mixek “nyugaton”. Példa bőven volt rá, hogy simán össze kellene hozni egy ilyet. Szerencsére az újság (FREEE Magazin) miatt sok kapcsolatunk volt, többek között az Universal kiadóval is, akik addig elektronikával nem igazán foglalkoztak, csak amennyi hivatalosan érkezett hozzájuk kintről. Így elkezdtünk pedálozni náluk, hogy ez egy szuper dolog lenne. Végül belementek és így kezdődhetett el a zenék szelektálása és engedélyeztetése.

EGE blog: Te kerested meg a kiadót?
Dj Budai: Persze! Ha rajtuk múlt volna a mai napig nincs mix CD 🙂 (Viccelek!) Gondold el az akkoriban keményen rockon szocializálódott tulajdonosi kört kellett meggyőzni!

EGE blog: Miért klasszikusokra építetted a koncepciót? Úgymond akartál adni egy kiindulási alapot, amit megismerve olyanok is képbe kerülnek az elektronikus zenékkel kapcsolatban, akik esetleg frissen csöppentek bele?
Dj Budai: Nem is tudom már így visszagondolva. Olyasmi volt a cél, hogy az épp aktuálisan futó vagy sokat játszott zenék legyenek rajta. Ezek között sok olyan volt, ami már régebbi volt, de azért nem olyan nagyon régi. Most megfogtál, mert elgondolkodtam rajta, hogy végül ezt a címet ki is adta a lemeznek!?

EGE blog: Melyik mix CD-d anyaga áll hozzád a legközelebb és miért?
Dj Budai: Mindegyik nagyon kedves nekem, mert egy akkori zenei korszakomat tükrözi és kb. minden egyes track meghallgatása közben bevillannak az akkori bulik emlékei. Kb. minden zenéhez köthető egy erős érzelem. Így nagyon nehéz különbséget tenni. Mindegyiknek megvan a maga kis romantikus sztorija.

EGE blog: Melyiknél volt a legnehezebb összehozni a végső anyagot (jogosítások, mixelés, maszter)? 
Dj Budai: Talán az első a THC volt az, ahol elég sokat kellett várni a beérkező DAT-okra. A jogosítás úgy emlékszem flottul ment, mert mégis csak egy Universal kiadó keresett meg kis vagy közepes kiadókat. Tökre örültek, hogy viszik a dalukat. A probléma inkább a kis kiadókkal volt, akik nem voltak annyira profik. Kis cégek voltak és nem ment olyan gördülékenyen az infóváltás  vagy a zenék stúdió minőségű bekérése, nem válaszoltak időben stb. Emiatt volt, hogy nem került fel egy zene a CD-re ami eredetileg rajta lett volna. Úgy voltak vele, hogy a vad keleti blokkon kívül is futott a szekerük. Talán nem is vettek minket annyira komolyan. Meggyőződésem, ha nem a Universal lett volna, aki kiadja, akkor ez a beszélgetés nincs most (viccelek 🙂). Egyébként a következő lemeznél már érezhető volt a bizalom, mert sokkal gyorsabban ment minden. Volt már referencia, amit tudtunk mutogatni “kintre”. Szóval a kérdésre a válasz, hogy talán a legdolgosabb, legtöbb nyomást ránk tevő mix a THC volt. Itt nem magára a mix készítésre vagy a stúdiós összerakásra gondolok mert az hab volt a tortán, hanem inkább mint úttörő szerepére az egészben.

EGE blog: Mint FREEE alapító, milyen szereped volt a CD mellékletek koncepciójában? Gondolom az angol lapok kiadványainak mintájára lett kialakítva.
Dj Budai: Igen, pontosan! Szerettünk volna mi is hasonlóval előrukkolni és a hazai arcokat így előtérbe helyezni, bemutatni. Plusz azt reméltük hogy így tudunk egy szintet feljebb lépni, ami az újság tartalmát illeti. Egy nagyon jó dolog volt. Rengeteg új kapcsolat alakult így ki. A kiadók,a szervezők és nem utolsó sorban az olvasók is imádták a CD mellékleteket, mi pedig lubickoltunk ebben a win-win helyzetben. Ráadásul DJ-ként nekem ennek a jelenléte plusz extrát jelentett, mert olyan volt mintha az újság így közelebb került volna a táncparketthez.

EGE blog: Ha el szabad árulni milyen költségvonzata volt egy ilyen kiadvány előállításának nagyságrendileg?
Dj Budai: Pfff, konkrétan nem emlékszem már rá 🙂. Ami megvan, hogy az Artisjus-nál el tudtuk érni, hogy mivel első megjelenéseket tettünk a CD-re így nem kellett jogdíjat fizetni rá. Csak a gyártási költség maradt. Amire ennyi idő távlatából már nem emlékszem. Az újság árát meg kellett emelnünk, hogy a mellékleteket biztosítani tudjuk. Így is kétséges volt, hogy az olvasók elfogadják-e ezt a helyzetet és áldoznak-e rá egy kicsivel többet. De összességében tetszett nekik és elfogadták. Egy valamiben nem voltunk igazán jók, ez pedig a szponzor keresése és támogatók felkutatása egy ilyen projektre. Ennek megvolt a maga haszna, de volt hátránya is. A haszna az volt, hogy teljes szabad kezünk volt erre. Nyilván, ha lett volna egy szponzorunk, akkor az már sok mindent befolyásolt volna, hogy mi jelenhet meg és mi nem. Egyébként valahol ez volt az újságnak a szexepilje is, hogy azt írtunk és úgy, ahogy azt valójában gondoltuk kendőzetlenül.

0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo