Labelhopping V.: Media Records

A Labelhopping rovat is átkerül a Deep Zone-ról és feléled tetszhalott állapotából. A korábbi négy epizódban olyan kiadók munkásságát mutattuk már be, mint a Limbo, a Yeti, a Fluid, az Eve, a Hook, Whoop, a Sounds Good, a Superfly, a Vapour illetve a Kosmo Records.
Némileg csatlakozva az utolsó írás szellemiségéhez ezúttal is egy jelentős kereskedelmi sikereket elérő kiadó kerül a fókuszba, mégpedig az olasz Media Records.
A Media Records neve gyakorlatilag egy ember nevével forrt össze, mégpedig Gianfranco Bortolotti-éval. Ő volt az, aki az italo disco, house, euro dance, techno és trance hangzásokat remekül fűzte egymás után a kiadó katalógusában, reagálva a folyamatosan változó zenei trendekre. 
A label indulása 1986-ra datálódik, ami a nagy italo disco boom-mal esik egybe. A kiadó ekkor Media Record-ként futott és olyan előadók vitték a prímet, mint Risen From The Rank ('I.N.R.I.'), Rose ('Memories'), Paul Sharada ('Boxers'), Argentina ('Baby Don't You' Break My Heart')
Majd 1987 végére irányt váltott a "kormányos", a név Media Records lett (egy s-sel kitoldva a meglévőt), a fő csapásirány a house zene lett, a logo mellé pedig odabiggyesztették a "The Sound of The Future" jelzőt. Itt olyan nevek kerültek a fókuszba, mint a Cappella ('Bauhaus'), a Club House ('I'm A Man - Yeke Yeke'), a 49ers ('Touch Me'). Természetesen ezek a projektek nemcsak kiadói, hanem zenei fronton is kapcsolódtak Bortolotti-hoz, hiszen mindhárom említett formációban szerzőként is megtalálhatjuk a nevét. Azért ne gondoljunk baromi nagy korszakalkotó dolgokra, hiszen a Media egyik fő ismérve volt, hogy előszeretettel emeltek át innen-onnan (akár komplett) zenei ötleteket, plusz legendásan rosszul kezelték a közreműködők - főleg a vokalisták - listázását a lemezborítókon. Ennyi olaszos "kavarás" azonban kellett ahhoz, hogy a kiadó kiemelkedjen a nagy masszából.
1993 környékén az euro disco is bekopogtatott az ajtón, Capella 'U Got 2 Let The Music'-ja már eme stílusjegyeket produkálta (nem mellesleg az Alphaville 'Sounds Like A Melody'-jának újragondolása), de a Neon Light 'Get Down Everybody'-ja, a Clock 'Everybody'-ja, a 49ers 'Rockin My Body'-ja és Magdalena 'Live To Tell'-je is eme irányzat alá sorolható, hogy csak a kiemelkedő darabokat említsük.
1995/96-ban aztán már nagyban bontogatták szárnyaikat az elkövetkező évtized legnagyobb olasz sikerkovácsai - Gigi D'Agostino és Mauro Picotto. Mindketten a "mediterranean progressive" hangzást építgették, ami egyszerre volt dallamos és lendületes. Egy idővel a két ikon aztán külön utakon indult el, D'Agostino inkább a dallamosabb, éneklős, dance orientáltabb dolgokat favorizálta, míg Picotto ügyesen vegyítette a kemény techno-t a hard trance-szel és trance-szel.
A '90-es évek végére, '00-es évek közepére kialakult egy olyan stabil - olasz - alkotói bázis, amely az aktuális elektronikus zenei trendek széles spektrumát lefedte: Mario Piu, Ricky Effe (Ricardo Ferri), Ricky Le Roy, Saccoman, Joy Kitikonti, Prezioso feat. Marvin, Bismark. Ők a Media sublabelein - BXR, Noisemaker, Underground - öregbítették a taljánok dicsőségét.
A Media számos európai divíziót is létrehozott, így volt UK, Benelux, Spain, France, Germany, Nordic leágazása is. 2006-ra, 20 éves háttérrel a háta mögött a kiadó már több, mint 100 arany és platinalemezzel a birtokában vonult inaktivitásba, mivel az alapító Bortolotti már nem zenei vonalon képzelte el a jövőjét. Gianfranco 2005-ben alapította meg saját tervező cégét a 'World Of Media'-t, ahol az építészet és a tervezés lettek a fő irányok. Egyébként a Media irodaházát és stúdióját is Bortolotti tervei alapján építették, s több nívós építészeti lapban is szerepeltek az itt készült fotók.
2010-ben a német ZYX Music megvásárolta a jogot, hogy a Media back catalog-ját digitalisan terjeszthesse. Bortolotti csak nem tudott megülni a babérjain és 2015-ben újraindította a Media Records-ot és néhány sublabelét, valamint újakat - EDMedia, Italo - is hadrendbe állított.

Előadók, formációk és ismertebb produkcióik:
Gigi D'Agostino: 'Elisir', 'L'Amour Toujours', 'Bla Bla Bla', 'The Riddle', 'La Passion', 'Another Way'
aka D'Agostino Planet: 'Fly', 'Melody Voyager'
aka Noise Maker: 'Cuba Libre', 'Movimento'

Mauro Picotto: 'Pulsar', 'Lizard', 'Iguana', 'Komodo', 'Proximus', 'Underground', 'Verdi', 'Trasponder', 'Taotek', 'Cyberfood', 'Hong Kong', 'Bangkok'
aka R.A.F. by Picotto: 'We Gonna Get', 'Bakerloo Symphony', 'Ocean Whispers', 'Angel's Symphony'
aka Megamind: 'Taub', 'Krach', 'Sturm Und Drang', 'Zao'
aka CRW: 'I Feel Love', 'Lovin', 'Like A Cat', 'After The Rain', 'Precious Life'
aka Lava: 'Autumn', 'Spring Time'
as Mario Piu & Mauro Picotto: 'Spectra', 'Arabian Pleasure', 'Imperiale'

Mario Piu: 'Communication', 'Mathmos', 'Love Game', 'Mas Experience', 'Unicorn'
aka Dj Arabesque: 'Seredipity', 'The Vision', 'Believe Me'
aka MAS: 'Chemic'

Joy Kitikonti: 'Joyenergizer', 'Joydontstop'
aka Jakyro: 'Seven', 'Journey'
aka Joman: 'Raggattak'

Saccoman: 'The Recall', 'Deep In The Woods', 'Metamorph', 'Pyramid Soundwave'
Prezioso feat Marvin: 'Tell Me Why,' 'Let Me Stay'
Bismark: 'Make A Dream', 'Just A Moment', 'Triplet'

A rovat korábbi cikkei innen elérhetők:
Labelhopping I.: Limbo, Yeti, Fluid
Labelhopping II.: Eve, Hook, Whoop
Labelhopping III.: Sounds Good, Superfly, Vapour
Labelhopping IV.: Kosmo Records

0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo