Tudtad-e Vol.10: Dolly Buster és Schiller zenei afférja, Sunbeam bőrébe bújt Scooter, az Ozone vokál ügye

A jubiláló 'Tudtad-e' rovat ezúttal is garantálja a jobbnál-jobb sztorikat. A pornó világától, a Sunbeam bőrébe bújt Scooter-en át a Csilla hangját nélkülöző 'Ozone'-ig ível a mai felhozatalunk.

1. Dolly Buster és Schiller közös zenei afférja
A '90-es évek férfigenerációjának nem hiszem, hogy be kell mutatnom a cseh származású Dolly Buster-t, hiszen akit csak egy kicsit is érdekelt a felnőttfilmek és a szexualitás világa biztosan belefutott már a művésznő egy-egy "alkotásába".
Mint ahogy az lenni szokott a filmvásznon nagy karriert befutó színészekről a lelkes menedzsment igyekszik újabb és újabb bőrt lenyúzni, elhitetve ügyfelükkel, hogy másban is kiemelkedően tehetségesek. Jelen esetben Dolly a gigantikus falloszok után mikrofont ragadott és a nyögések helyett éneklésre / rappelésre adata a fejét, ha csak időszakosan is.
Második előadói munkájánál az 1996-os 'Shake It Up' EP-n bukkan fel a produceri krediteknél egy bizonyos "Fun Deylen", mint szerző, aki nem más, mint Christopher von Deylen alias Schiller, aki zenei karrierje kezdetén nem vetette meg a kommerszebb hangzásokat.
Jelen esetben a 'Shake It Up'-nál egy butácska euró diszkó nótáról van szó, ami több ismert klasszikusból polemizál: a bassline-t Donna Summer 'I Feel Love'-ból, a szintifutamokat pedig The Flirts 'Passion'-jéből.
A B-oldalas 'Never Leave You Again' kicsivel szelídebb zongorás darab, kellemes váltásokkal, 4/4-es ütemeken, Talán előadói szempontból kicsit munkásabb éneksávokkal.

2. Egy időben a Sunbeam projektben bújt el a Scooter csapata (is)
A német Sunbeam formációt Michael Gerlach és Florian Preis vitte sikerre. A Suck Me Plasma-n megjelent 1994-es debütáló single-jük, az 'Outside World' elég magas polcra helyezte őket. Két mérsékelten sikeres kislemez után ('Sunbeam EP', 'Love Is Paradise') a magasabb hozzáadott érték reményében a fiúk szövetségre léptek a Scooter-rel, a közös munka első eredménye az 1996-os 'Arms Of Heaven' lett, ami hangszerelésében tipikus Rick J. Jordan munka. Az együttműködés '97-ben a 'Dreams'-szel folytatódott, majd '98-ban a 'Lost In Music'-kal zárult.
Kétségtelenül Gerlach-ék hasznot húztak az egészből, mert a rövid Urban-os kiadói támogatás után a Kontor-nál találták magukat és a sikerszámok sorát a 'Versus', a 'Wake Up', a 'One Minute In Heaven'-nel gyarapították tovább. Scooter-ék részéről inkább azért volt érdekes ez a projekt, mert így kicsit a saját, kommerszebb hangzásuktól eltérő anyagokat is meg tudtak jelentetni.

3. Schulz-ék Csilla vokálját szerették volna az Ozone-ba 
A Record Express égisze alatt 1994-ben Németh Zsolt aka Dan Von Schulz (a cover tanulsága szerint DJ Schultz-ként) jegyezte az első magyar kimondottan house stílusú track-et 'Ozone' címmel (a Dr. Beat-es Sziko borítótervével és Garam Péter produceri segítségével), amiben felbukkan Zsolt akkori barátnőjének effektezett hangja is. Bár Zsolt egy podcastban elmondta, hogy mai füllel talán túl egyszerűnek tűnhet ez a szám, viszont akkoriban hangzásában eléggé előremutató volt, sőt még a MIDEM különdíját is elnyerték vele. Mint egy FREEE Magazinos archív hírcsokor olvasása közben megtaláltam az infót a számhoz képzett vokalistát kerestek. Korábban az olasz Joe T. Vannelli több produkciójában is felbukkanó Csillát (Domonkos Csilla - vele készült interjúnk itt olvasható) szerették volna, de az együttműködés valahogy nem jött össze végül.

0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo