Tudtad-e Vol.6.: A lengyelek 'One & One'-ja, Bach és a kommersz dance sikerek, Beam elkeseredett harca, az UB40 adta a jungle boogie-t Pierrot fülébe

Hatodjára egy igazán színes gárda állt össze az aktuális 'Tudtad-e' bejegyzésében. Ebből kiderül, hogy Robert Miles 'One & One'-ja egy lengyel énekesnő számának feldolgozása, Johann Sebastian Bach 'Toccata'-ja több elektronikus alapokon nyugvó sláger dallamvitelében is felbukkant. Dj Beam sajnos az életéért harcol, míg megtudjuk azt is, hogy Pierrot az UB40-tól hallott először jungle-t.

1. Robert Miles 'One & One'-ját eredetiben egy lengyel énekesnő adta elő
Maga az információ nekem is csak egy véletlenül megtalált wikipedia bejegyzés kapcsán jött szembe. A 'One and One' 1996-ban készült, a dalt íróként az a Billy Steinberg jegyzi, aki olyan kasszasikeret tudhat magáénak, mint The Bangles 'Eternal Flame'-je,  Cyndi Lauper 'True Colors'-sza, vagy éppen Melanie C 'I Turn To You'-ja. 
A számot először Lengyelország első Eurovíziós dalfesztivál indulója (1994 - Dublin, ahol első magyar indulóként Bayer Friderika az előkelő negyedik helyet szerezte meg) Edyta Górniak adta elő, aki az EMI International-lal kötött több lemezre szóló szerződést. A 'One and One' végül 1997-es 'Edyta Górniak' című LP-jén jelent meg, illetve kislemezen is kihozták a 'When You Come Back To Me' live verziójával együtt.
Mint az a legutóbbi Maria Nayler-rel készült Muzikxpress intejúból kiderült (5:30-tól kezdődően) a Deconstruction hozta őket össze Robert-tel, hogy készülhessen egy vokálos szám Miles debütáló albumára. Steinberg-ék dalát Edyta énekelte a rock-os hangulatú demón, amit Nayler-nek elsőnek megmutattak, hogy erről a dalról lenne majd szó. Bár a közös munkát követő Miles féle végeredmény nem igazán tetszett az eredeti szerzőknek, végül nem vétózták meg a megjelenést (és milyen jól tették!).

2. Johann Sebastian Bach 'Toccata'-járól páran lehúzták a kommersz keresztvizet
Bach a 18. század egyik legnépszerűbb zeneszerzője volt számtalan nagyívű munkával. Ezek közül a 'Toccata and Fugue in D-minor' az egyik legismertebb munkája, amit a modernkori (tánczenei) producerek is aktívan használtak fel produkcióikban.
Ezek közül kettő "chartbuster"-ré avanzsált, elég csak Jam & Spoon 'Right In The Night'-jára és a 2 Unlimited 'The Real Thing'-jére gondolni.
A 'Right In The Night' nyitó flamenco gitárszólója a 'Toccata'-ból merítkezik. Felmerül alapanyagként továbbá Isaac Albéniz 'Asturias' című műve, ami egyérteleműen használja Bach-ot, de sokkal erőteljesebben kiemeli annak egyik jellegzetes dallamfoszlányát.
A 2 Unlimited 'The Real Thing' videóklipje a vizuális utalást is megteszi - egy szintetizátor, amin egy kopasz, maszkos figura játszik a háttérben magasodó sípszerű felépítmények miatt kimondottan orgonának is hihető. A dallam, ami kibontakozik a 'Toccata' sajátja, viszont később teljesen más irányba a kompozíció, viszont a produkció gerincét így is Mr. Bach adja.
Marco Glanz egyenesen odáig ment, hogy Sebastian néven jött ki 'Toccata' című hard trance szerzeményével, ami persze Bach kópia, de az igazi hangról-hangra egyezést a Pulsedriver remix hozza, ami nem cifrázza, odateszi, amit kell.

3. Dj Beam végstádiumú rákkal harcol
Michael Urgacz aka Beam, akit a Beam & Yanou formációból, valamint Sean Tyas-szal közös produkciói kapcsán ('Odin', 'Virtual Discotech', 'Amun') ismerhetünk végstádiumú rákkal küzd. Ami igazán kemény, hogy minderről a Facebook oldalán számol be, eközben új release-szei is jelennek meg, próbál pozitív maradni és nem feladni a kilátástalannak tűnő harcot. Legutóbb április 3-án posztolt állapotáról.
"Már semmi sem maradt a hagyományos orvoslásból, amit a rákom ellen ki tudnak próbálni. Sajnos a kemó nem működött, beleértve az antitest terápiát sem. A daganat tovább nőtt és még több áttét jelent meg a szervezetemben. Soha nem adom fel és próbálkozom "hagyományos" gyógyszerek nélkül is. Küzdj tovább, gondolkodj pozitívan, higgy Istenben és az összes pozitív energiában! Élvezd az élet minden percét, szórakozz, barátkozz ás használd ki, amit ez a gyönyörű bolygó nyújt nekünk."

4. Az UB40 'I Can't Help Falling In Love' EP-jének B-oldala tüzelte fel Pierrot jungle szenvedélyét
Korábban a Deep Zone blogon készült írásunk a 'Nagy stílusváltók és áthallók innen-onnan' címmel, melyben bemutattuk Pierrot - Megasztár zsűritag, Ganxta Zolee & Kartel, OJ Sámson illetve a korai Pa-Dö-Dő zenei producere - jungle kalandozásáról. Pierrot kezdő inspirációja egészen hihetetlen helyről érkezett, mégpedig a reggae slágergyár UB40 1993-as 'I Can't Help Falling In Love' kislemezéről.
"Nagyon emlékszem az első benyomásra, a UB40 egyik kislemezének B-oldalán találkoztam először a műfajjal, a 'Jungle Love' című önálló nótában. Mellbe vágott. Nem tudtam, hogy mi ez, csak egyszerre hallottam benne Londont, a jamaicai Kingstont, a technót és a raggát, és közben nagyon izgalmasan lo-fi hangzása volt, elsőre zűrös, megfejthetetlen ritmusképletei. Ettől kezdve kerestem a megoldást. Egyrészt hasonló felvételeket lemezeken, másrészt leírást a műfajról a külföldi sajtóban – abban az időben kénytelen voltam zenei és zeneipari magazinokat járatni, hogy képben legyek, ugyanis internetről még nem is hallottunk 1993-ban. 1994-ből származnak az első jungle lemezeim – ezek jobbára válogatások. Az egyes előadókat és a formálódó “alműfajokat” 1996-tól tartom igazán számon, ebből az időből van már több önálló albumom is: MC Det, Shy FX, LTJ Bukem, Spring Heel Jack stb.). Mindazonáltal rá kellett jönnöm, hogy ez a műfaj nem az albumokon tud kiteljesedni. Kislemezeket és válogatásalbumokat vettem később, hogy lépést tartsak a fejlődéssel." Forrás: drumandbass.hu 2018.07.18



0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo