Tudtad-e Vol.18.: Magyar szál a Techno Cat-nél, az ATB-Red 5 connection, Dream Dance-re kitalált álnevek, Dj Dick a cover guru

Hosszabb csend után újra nekifeszülünk az érdekes tények feltárásának. Ezúttal is van mit a tejbe aprítani: a Neoton énekesének Csepregi Évának közvetetten, de volt kötődése az elektronikus zenéhez, megtudjuk, hogy Thomas Kukula aka Red 5, mint mentor segítette ATB-t karrierje korai szakaszában, leleplezzük a bugyuta alteregós covereket a Dream Dance válogatáson, valamint megismerjük Dj Dick titkos cover designer énjét.

1. Csepregi Éva és a techno macska
Egészen vadnak tűnhet a párhuzam, pedig ha eszünkbe jut a blogon korábban posztolt hat lépés távolság elve végigfuttathatjuk az elkövetőket: nos Csepregi Évától a 'Techno Cat' szerzőjéig Tom Wilson-ig két lépésben juthatunk el. Csepregi Éva párja (és gyermekének édesapja) az a Bobby Heatlie volt, aki producerként segítette Tom Wilson munkáját és ő a szerzőtársa a később himnusz státuszig jutó 'Techno Cat'-nek is, de több elektronikus zenei projektben is részt vett. Ez azért érdekes, mert alapjában véve pop viszonylatban ismerhetjük a nevét szerzőként, de úgy néz ki a keményebb ütemek sem okoztak gondot a számára.

2. A Red 5-ATB kapcsolat
ATB-t, vagy ahogy mindenki ismeri Andre Tanneberger-t az a Thomas Kukula karolta fel, aki General Base, Candy Girls és Red 5 néven írogatott zenéket, elég hangos közönségsikereket elérve. Andre Amiga-ján gyártotta vadul a zenéket, amikor Thomas felajánlotta neki a stúdióját, s azt itt lévő Sequential Pro One nevű szintiről született meg első projektjének a Sequential One-nak a neve. Egyébként vékonyka hangzása miatt lesajnált Sequential One-ból többen is elég szép sikereket értek el később szólóban is. Wouter Willem van Eijden mint Woody van Eyden, Uli Pöppelbaum, mint Spacekid és Andre ATB projektjével dobott nagyot.

3. A Dream Dance válogatás és a cover verziók
A korai Dream Dance válogatásokon feltűnő jelenség volt, hogy egyes ismertebb produkcióknál nem az eredeti előadó neve bukkant fel, hanem egy másik fantázianév. Így jött szembe Robert Miles helyett Ronald Snypes, B.B.E. helyett B.B. Jones míg Future Breeze helyett a Futura Nostra.
Elég cheap shot, de feltételezem a kiadvány korai szakaszában (1996-ban jelent meg az első volume) a nagyobb kiadók (bár a válogatást gondozó Sony se volt nyeretlen kétéves, igaz a dance szekciójuk ekkor volt felfutóban) nem igazán voltak adakozó kedvükben és nem adtak engedélyt a kiadványon való szereplésre ('Children', 'Seven Days And One Week', 'Why Don't You Dance With Me') nem igazán látva bele, hogy a Dream Dance egy hosszútávú, sikeres projekt lesz. Későbbiekben egyébként a fent említett előadók eredeti nevükön eredeti produkciójukkal többször is szerepeltek. Minden esetre érdekes megoldás volt a Sony részéről ez a hárítás.

4. Fabian Lenz, mint cover designer
A Low Spirit Recordings kiadó és Mayday event társalapitója Fabian Lenz aka Dj Dick nemcsak zeneileg, hanem vizuálisan is képben volt. A Photoshop előtti időkben ő tervezte ugyanis jó néhány Low Spirit-es kiadvány borítóját, nagyjából 1988-tól 1997-ig bezárólag. Olyan előadó megjelenésein hagyta ott kéznyomát, mint Westbam ('The Mayday Anthem', 'The Roof Is On Fire', 'Let Yourself Go'), L.U.P.O. ('So Hard'), Dj Dick ('Weekend'), Members Of Mayday ('Rave Arena') és Marusha ('Over The Rainbow').
Ő fotózta továbbá Westbam legendás orosz gengszteres 'We'll Never Stop Living This Way' albumának borítóját is, ami mai (és már akkori) szemmel is viccesnek hatott.

0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo