Hová tűnt?: FeralCode

Az alábbiakban új interjú sorozatunk indul, melyben kifejezetten olyan hazai producereket/DJ-ket/kiadó tulajdonosokat keresünk fel, akik egy ideje már nem aktív szereplői a zenei körforgásnak.
A rovat nyitó írásában Kocsis Ferenccel alias FeralCode-dal beszélgettünk produceri karrierről, kiadóról (FeralCode Records) és jelenlegi elfoglaltságairól.

DZ blog: Miként csöppentél az elektronikus zene izgalmas világába?
Kocsis Ferenc: Én gyerekkoromban klasszikus zenét tanultam, majd a gimiben blues és rock bandákban játszottam. Abban az időben kezdett érdekelni az instrumentális elektronikus zene világa is, például Jean-Michel Jarre, de szerettem a pop és dance vonalat is. Egy sequencerrel és egy szintivel már az érettségim környékén összeraktam egy albumot. A 90-es évek végén már a számítógépes zeneszerzés is elérhetővé vált, én a Reason-t szerettem meg, mely akkoriban még azért elég kezdetleges volt. Csatlakoztam a ctgmusic oldalhoz, először csak mint zenész, később mint admin, az oldalon fiatal elektronikus zenészek töltöttek fel dalokat, meghallgattuk, véleményeztük őket, sokszor voltak collabok, nagyon jó kis közösség volt.

DZ blog: Honnan jött az ötlet a label (FeralCode Records) alapításra? Akkoriban a digitális zenei kiadók még eléggé gyerekcipőben jártak.
Kocsis Ferenc: Akkoriban kezdődött a vinyl korszak „lecsengése” és egyre több lett a digitális megjelenés. Az Audiojelly, a Beatport beindulásával az underground kiadók felületet kaptak, ezeket akkor a mainstream és a nagy nevek még elkerülték, szerintem nagyon izgalmas korszak volt. A Proton vagy a friskyradio pedig játszotta ezeket a zenéket. Egyre több zenész barátom talált digitális kiadót. Én is próbálkoztam, volt remix megjelenésem, saját zeném is itt-ott. Követtem mit csinálnak az underground kiadók, izgalmasnak találtam ezt a világot, kezdett kialakulni egy zenészekből, promóterekből, rádiókból álló ismerősi csapat, szóval eljött az idő, hogy én is megpróbáljam. A kiadó indulásában nagy szerepe volt a Proton 'Lost In The Moment' remixversenyének, melynek a magyar részét én szerveztem. Ott ismertem meg például Coldfish-t, Retroid-ot, és velük később lényegében el is indult a label. Olyan kiadót szerettem volna, ami teret ad fiatal, feltörekvő zenészeknek, és időnként az én trackjeim és remixeim is megjelenhessenek.

DZ blog: Miért pont a progressive house volt az egyik preferált hangzásotok?
Kocsis Ferenc: A progressive house akkor nagyon menő volt, szépen lelassult a korábbi évek trance, techno csapatásából, szép hosszú melodic építkezések, breakdown, climax jellemezte, ma már viccesen hangzanak az akkor sztenderd 7-12 perces trackek. A kiadó elsősorban ebben a stílusban dolgozott, de azért voltak tech, minimal, vagy electro beütésű számaink is. Ez tényleg a digitális kiadások kezdeti évei voltak, és többször vezettük a proghouse chartot például a beatporton, izgalmas volt. Ahogy a kiadónak jöttek a megjelenései, egyre több demót is kaptam, nagyon erős volt a magyar és a dél-amerikai vonal, de tényleg szinte minden földrészről voltak zenészek, akikkel együtt dolgozhattam. 2005 novemberétől 2009 tavaszáig több mint 40 megjelenésünk volt két albummal, és akkor már szinte minden digitális platformon, például az Apple Music-on is elérhetőek voltunk.

DZ blog: Miért hagytad abba a labelt és akasztottad szögre a fülest produceri fronton?
Kocsis Ferenc: Elsősorban személyes okokból, 2008-ban sok minden összejött egyszerre, építkezés, költözés, munkahely, és egy darabig még próbáltam mindent beleadni, de éreztem, hogy le kell állnom és fel kell adnom dolgokat. A másik oka az, hogy addigra már ezeket a felületeket is elérte a mainstream, megjelentek a nagy kiadók és zenészek, illetve elindult az electro house térnyerése is.

DZ blog: Mennyire követed a mai zenei történéseket? Gondolom jó érzésekkel tekintesz vissza ezekre az időkre, mert számtalan olyan előadót karoltál fel, aki hosszú ideig vagy akár ma is része a zenei körforgásnak.
Kocsis Ferenc: Sok év telt el azóta, és sosem távolodtam el a zenétől, de azt a pörgést nem csináltam azóta semmilyen műfajban. Pár éve természetfotózással és filmezéssel foglalkozom szabadidőmben, a zene is visszatért valamelyest, a kisfilmek zenéjét én írom. Azokkal a zenészekkel, akikkel anno együtt dolgoztam ma már szinte semmilyen kapcsolatom nincs, ez érthető is. Mindig nagyon örülök, ha felbukkan a nevük Facebook-on, vagy más helyeken, új megjelenések, fellépések, tényleg nagyon jó érzés látni őket, hogy még mindig zenélnek, és csinálják, amit igazán szeretnek, szerettünk.

FeralCode discogs -> LINK
FeralCode Records discogs -> LINK

0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo