Névazonos projektek: Albion, Arrakis, Dune, Sharam és a többiek

Ismerős a szitu, amikor ugyanazt a producert sejtetted egy produkció mögött, noha csak projekt vagy előadónév egyezésről volt szó, s a szerzők teljesen mások voltak?
Jelen írásunkban pár ilyen példát poroltunk le.

1. Masters At Work
Korábban a 'Tudtad-e' rovatban írtunk róla, hogy a név ötletgazdája 1987-ben Kenny 'Dope' Gonzalez "kölcsönadta" a nevet Todd Terry-nek két EP erejéig, aki "cserébe" később bemutatta őt Little Louie Vega-nak a MAW másik oszlopos tagjának.
A duó munkáival később az énekes, latinos house egyik megkerülhetetlen alappillére lett.

2. Arrakis
1998-ban egymással párhuzamosan Angliában és Németországban is úgy találta két producer duó, hogy a 'Dűne' című filmből ismerős Arrakis név tök jó lenne a projektjük nevének. Az angliai próbálkozás atyjai Barry Jamieson és Jon Sutton voltak, akik egyébként nem másak, mint az Evolution formáció alapítói. Az 'Aira Force' az esztendő egyik legkellemesebb prog-trance hibridje volt, kellőképp emlékezetes fődallammal. A follow up single 'Medusa' szintén a Fluid gondozásában dettó nagyot ment, a produceri kört kibővítve két másik nagyágyúval Andy Ling-gel és Bill Hammel-lel.
Erre kontrázott rá a Kai Tracid-Thomas P. Heckmann páros, akik szintén Arrakis-ként indultak el a "piacon", egyetlen kislemezük a 'The Spice' nem mellesleg címével egy újabb utalást tesz az 1984-es 'Dűne" című filmklasszikusra. Az acid-be mártott hard trance megfejelve némi mintázott kongával (Der Dritte Raum 'Trommelmachine') szintén elnyerte a hallgatók és lemezlovasok tetszését, nem hiába került fel összesen közel száz válogatásra és hivatalos DJ mixre.

3. Dune
Ha már 'Dűne', akkor maradjunk a Dune névnél, mely legalább három ismertebb formáció választotta brandjük fémjelzésére. A legnagyobb kereskedelmi sikereket a német happy hardcore csapat (Oliver Fronning, Jens Oettrich, Bernd Burhoff producerek mellett folyamatosan váltakoztak az énekesnők) érte el. A 'Can't Stop Raving', a 'Hardcore Vibes', a 'Rainbow To The Stars' vagy a 'Hand In Hand' csak pár az említésre méltó kislemezek sorában.
A Tarantella vs. Redanka formáció (Andy Holt és Chris Bourne) side projektje a Dune egy EP-t ért meg. A 2000-es 'Boomerang' hivatalos kiadáson kapott egy Quivver remixet is, ami miatt elég keresett lemez volt progi berkekben.
Drum 'n' bass körökben is ismerősen cseng a Dune név, csak itt a kanadai Aaron Siegner és Oliver Sasse (Double A & Twist) együttműködését értik alatta. Aaron és Oliver 2003-ig bezárólag látta el évi egy-két kiadvánnyal a törtütemek kedvelőit.

4. Nova
A Nova-ról nekem a 'Welcome To The Future' kislemez jut eszembe és onnan is főleg a két remix verzió (Humate & Van Bellen). A projekt mögött nem más rejtőzik, mint Christopher von Deylen, akit manapság Schiller-ként ismerhetünk. Von Deylen, Stefan Knauthe és az énekes Our Sweet Simon alkotta a csapatot, négy kislemez után nem vitték tovább a nevet. Egyébként von Deylen-nék is imádták a sablonos neveket, hiszen a Space Invaders és a Polaris is hozzájuk köthető, amit mások is szép számmal használtak.
A trance mai napig aktív belga nagykövete Laurent Véronnez is felcsípte a Nova nevet, amolyan (Bob Sinclair-ék féle) Africanism project trance alapokon elgondolással több kislemezzel és egy 10 trackes LP-vel. A projekt legtöbbet "idézett" száma a  'Terma' lett, megannyi válogatásról és DJ mixről köszönt vissza.

5. Antidote
Az Antidote-ról is L-Vee (és Marnix B) ugorhat be sokaknak, noha őket legalább három évvel megelőzve 1999-ben egy EP-erejéig egy görög páros Giorgos Archontakis, Petros Kozakos az 'Eclipse' EP-jéhez használta ugyanezt a nevet. A hangzás is nagyjából hasonló progressive trance volt, csak Marnix-ék kitartóbban építették a brand-jüket és több számot jelentettek meg, ezek közül is a KLF reprodukció 'What Time Is Love' került leginkább a kluberek wishlist-jére. 
Ha ez önmagában nem lenne még elég a francia Total Eclipse goa trió is megpróbálkozott The Antidote-nak lenni. Eleinte 1995 és 2000 a trió együtt vitte a projektet, 2001-től azonban csak Serge Souque alkot ezen a néven psy trance és ambient vonalon mozogva.

6. Sharam (Sharam Jey & Sharam Tayebi - Deep Dish)
A két iráni származású Sharam közel egy időben, a 90-es évek elején kezdett zenei karrierbe. A kölni Sharam idővel megkapta a Jey jelzőt, a washington-i Sharam pedig Deep Dish-es karrierje után használta csak a keresztnevét, így nem okozott nagyobb kavarodást az azonos név. Egyébként Deep Dish-ék további alteregói között találhatunk még átfedéseket - Quench és Watergate két olyan név, amit máshonnan is ismerhetünk. 

7. Albion
Az Albion projekt elsősorban Ferry Corsten 'Air'-jével vonult be a trance zene halhatatlanjai közé. Ezt az álnevet Ferry egy EP-nél ('Reach For The Sky') használta, amiről pont az említett - B oldalas - 'Air' élt meg több újrakiadást is. Az Albion két remixnél (Kamaya Painters 'Endless Wave', Libra pres. Taylor 'Anomaly - Calling Your Name') jött még szembe, de abszolút mellékszál volt, ismerve Ferry termelékenységét és fő fókuszát ez érthető is.
A másik Albion-unk Michael Cores névre hallgat, német és hard trance-szben utazott. Társai is akadtak az utaztatásban Peter Kampf, Giuseppe Dimaiuta és Frank Werner Hauser személyében. Nekem elsőként a 'This Is For' című EP-jük jött szembe, de ezen felül is akadt még pár emlékezetes momentumuk ('Liquid Flow', 'Luxoria').

8. Supercharger
Az angol Daren Pickles, Dave Ranyard duója, mint Supercharger a FREEE Magazin lemezajánlójának hasábjain jött velem először szembe. Az ominózus 'Wall To Wall Moustache' című 1997-es debütáló albumuk kellemes egyvelege a törtes ütemeknek (bigbeat és drum 'n bass) és a hipnotikusabb megmozdulásoknak. Fun fact, hogy Amerikában Supersonic-ként tolták az ipart a rendkívül népszerű szintén a Supercharger nevet viselő indie rock band miatt.
A Supercharger-t a derék germánok is megtöltötték saját zenei tartalommal. A Gottfried Engels-Ramon Zenker páros a kétezres évek derekán a sláger house vonalon mozogva gyártott pár lemezt, ezek közül is a 2005-ös 'Don't Get Into Trouble' volt a legdögösebb.

9. Headroom
A Headroom-nál is két külön világ feszül egymásnak. Az egyik a fémes, rideg svéd techno a 
Patrick Skoog, Nicolas Ehrlin, Henrik Larsson trió jóvoltából (1998-2004 között több, mint két tucat EP-vel örvendeztették meg a skandináv industrial techno szerelmeseit), míg a másik egy német dance formáció volt, amit Oliver Heydt és Olaf Wollschlager alkotott. Ők egyébként Merlyn & Chuck Mellow néven gurítottak pár dallamosabb club house-osabb témát, főleg remix vonalon. Head Room-ként (nevüket hol egyben, hol külön írva) a 'Headrush' és a 'How U Feel' című zenéik futottak be nagyobb karriert.

10. Dominica
Dominica név eredetileg egy amerikai énekesnőt takar, aki 1994-es 'Gotta Let You Go'-jával korszakos house slágert alkotott és ebből el is éldegélt a későbbiekben.
A Dominica név az epic / progressive house kedvelőinek is ismerős lehet, hiszen a projekt mögött megbújó Chris Lyth ontotta magából a stílusra és a korszakra jellemző nagyívű zenéket. A 'Neon' és a 'Real Time' volt a két legemblematikusabb munkája.

0

Nincsenek megjegyzések

Megjegyzés küldése

© all rights reserved
made with by templateszoo