![]() |
Ilyen pedigrével a háta mögött megjósolható volt, hogy Kirsty is a zenei porondon találja meg a hivatását, bár édesapja próbálta volna távol tartani ettől a világtól, de pont az atyai ellenállás motiválta, hogy a zenélés felé forduljon. A hivatalos bemutatkozásra énekesként 1988-ig kellett várnia, amikor is a Boney M és megannyi dance/disco act megálmodója Frank Farian karolta fel és írt neki egy dallamos eurodance számot 'Yummy Yummy Yummy' címmel (s amit Kirsty Shaw néven adott elő). Ekkor még csupán 19 éves volt és a mérsékelt siker ellenére komolyabban nem tudta beindítani karrierjét. Aztán 1990-ben egy rave-n futott össze Ian Munri-val, Kevin Dodds-szal és Nigel Walton-nal, akik ekkoriban A.S.K. néven az MCA Records művészei voltak. A 'Dream' című kislemezük megjelenését követően kérték fel Kirsty-t, hogy csatlakozzon hozzájuk színpadi táncosként. Végül ez tekinthető a legendás Opus III formáció megalakulásának is, melyben Kirsty szerencsére nemcsak jól kivitelezett táncmozdulatokkal járult hozzá a végeredményhez. Első kislemezük az 1992-es 'It's a Fine Day' (ami nem mellesleg Jane 1983-as 'It's A Fine Day'-jének bootlegje) volt. A track Kirsty éteri hangjával megtámogatva meg sem állt a slágerlisták éléig, az US Billboard Hot Dance Music/Club Play Chart-ját vezette is. Ugyanebben az évben érkezett a Hartnoll tesók (Phil és Paul), azaz az Orbital 'Halcyon'-ja, melyben Kirsty 'It's A Fine Day'-es vokálja visszafelé játszva csendült fel, plusz a videóklipben ő maga is felbukkant. Az Opus III tagjaként két nagylemezt jegyeztek ('Mind Fruit', 'Guru Mother'), ám 1994-ben arra hivatkozva hogy a hangzásuk túlságosan kommersszé vált illetve mivel kevésbé vette ki a részét zeneírás folyamatából ez folyamatos feszültséget szült a tagok között ezért inkább a szólókarrier mellett döntött. Ezt követően ha nem is fulladozott a felkérések tömkelegétől, de igazán nívós - többféle stíluson átívelő produkcióban tette le a névjegyét és igyekezett lemosni magáról a one-hit wonder jelzőt. Olyan nevekkel dolgozott együtt, mint Mr. Sam ('Lyeto', 'Insight', 'Split'), Tiesto ('Just Be', 'Walking On Clouds', 'Battleship Grey', 'Urban Train'), Fragma ('Radio Waves'), BT ('Dreaming', 'A Million Stars', 'Running Down The Way Up'), Delerium ('Nature's Kingdom', 'Fleeting Instant'), Hybrid ('Blackout', 'In Good We Trust', 'Just For Today'), Lange ('Sincere For You'), Way Out West ('Stealth'), Swayzak ('State Of Grace'), Seba ('The Light'), Ian Pooley ('Visions') vagy John B ('Connected').
Korai szóló kislemezei ('Sci-Clone', 'Leafy Lane') és debütáló 1998-as LP-je az 'O<U>T' a Global Communication tag Mark Pritchard produceri közreműködésével készültek (Pritchard és Hawkshaw Pulusha projektnéven egy kétszámos ambient EP-t is jegyeztek 'Isolation' címmel). 2002-ben újra leporolta az Opus III-s slágert s 'Fine Day' címmel James Holden és Mike Koglin remixek kíséretében a 10 éves évfordulón ismét naggyá tette a korai projektjét.
Mindenképp meg kell említeni a 2005-ös 'Meta-Message' LP-jét, ami gyakorlatilag egy best of kiadványnak tekinthető, hiszen itt gyűjtötték össze Kirsty külsős projektjeit pár új szám kíséretében.
2008-ban két lemezt is kihozott: a 'Wintermoon'-t nem karolta fel major label, szerzői kiadásként volt elérhető Kirsty weboldalán keresztül, míg a 'The Ice Castle' a Megatune gondozásában jelent meg. Azóta új szerzői albummal nem jelentkezett, viszont kislemezeken/single megjelenéseken továbbra is találkozni a nevével. 2013-ban beröffentette a saját kiadóját a Wellhead Records-ot. Legutóbb 2024-ben lehetett hallani őt a Shadow Child és Adam F által updatelt 'Fine Day XXIV'-ben.
Sokan nem tudják de Kirsty a szintén angol Adam F(enton) drum & bass producer felesége. Közös számuk furcsa mód nem készült, egyedül Adam 'Circles Revisited' albumára, a 'Tree Knows Everything'-ben énekel, ami korábban az Everything ut The Girl-ös Tracey Thorn hangján szólalt meg.
Kirsty Hawkshaw vokálos produkciók Spotify playlist:
Videó az Opus III 'It's A Fine Day' keletkezésével kapcsolatban
Nincsenek megjegyzések
Megjegyzés küldése