1. Bár polgári neve Mustafa Gündoğdu, nem Törökországban, hanem Németországban, a Kölnhöz közeli Hagen-ben született 1966-ban. Édesapja orvos (nőgyógyász) volt, őt is orvosnak szánták a szülei.
2. Bár édesapja ellenezte, hogy zenész legyen, mégis ő vette neki az első szintetizátorát, ami egy Roland JX3P volt. Később, amikor fia sikeres lett producerként úgymond fellélegzett, hogy Mustafa mégis jó pályát választott magának.
3. Fiatalon a rock keményebb ágát kedvelte, nagy AC/DC fan volt, viszont amikor először hallotta a rádióban Donna Summer 'I Feel Love'-ját az megváltoztatta érdeklődését és a zenével kapcsolatos hozzáállását.
4. 1993-ban stúdió partnerével Errol Rennals-szel megalapította a Peppermint Jam labelt (és a Peppermint Park stúdiót), mivel a garage, soul és house hatásokkal tarkított zenéiknek nem találtak lokális kiadót, lévén a németeknél akkoriban a trance, euro dance és techno pörgött ezerrel. Mondhatni túl brit/amerikai volt a hangzásuk a keményebb ütemekhez szokott germánoknak.
Inaya Day és Emma Lanford |
A Hot 'n' Juicy Emma Lanford és Inaya Day duóját takarja, akik a klipben is szerepetek Mousse T oldalán. Lanford a refrént írta, akibe Errol Rennals futott bele teljesen véletlenül. Emma küldött neki egy demót és két héttel később már a 'Horny'-ra vették fel a vokált a hanoveri stúdióban.
Inaya Day Düsseldorfban élt és Mousse T-t már ismerte, mert Boris D'Lugosch-sal közös 'Keep Pushin'-ban és a 'Hold Your Head Up High'-ban is dolgoztak együtt. Ő jegyezte az átkötő részeket a 'Horny'-ban. A formáció háttér énekesei Nadine Richardson és Nikki Belle voltak.
Érdekesség, hogy mind Lanford mind Inaya a későbbiekben rendszeresen bukkantak fel Mousse T produkciókban vokalistaként.
6. Az 1998-as év a 'Horny' óriási világsikere mellett még egy nagy dolgot hozott Mustafa-nak, mégpedig Grammy díjra nevezték. A legjobb remixek kategóriája 1998-ban startolt és akkor még nem egy átiratot választottak ki, hanem 5 munkát, Mousse esetében pl. Ann Nesby 'Can I Get A Witness' és a Simply Red 'Your Eyes' variációja is szerepelt a kiválasztottak között. Végül a díjat Frankie Knuckles vitte el ebben az esztendőben, de mindenképp nagy fegyvertényként tekintett rá, hogy négy amerikai producer mellett ötödik, európai arcként szállhatott versenybe a díjért.
7. Saját remix munkái közül egyébként Quincy Jones 'Stomp', Ann Nesby 'Can I Get A Witness?', Selace 'So Hooked On You’re Loving', Horse Meat Disco 'Love If You Need It'-je a kedvence. Magáról a remixekről azt tartja, hogy az eredeti darabot tiszteletben kell tartani. A remixelés van, hogy csak apró változtatásokat jelent, de van hogy például a vokál köré egy teljesen más zenei körítéssel lehet kihozni az eredetiben rejlő potenciált.
'99-ben Kölnben a The Dome rendezvényen |
9. Zsűritagként szerepelt a 2018-as Germany's Got Talent-ben (DSDS).
10. Bár nagyon sokan felültek arra a divatvonatra (Pete Tong, Milk & Sugar, Alex Christensen), ahol régi elektronikus zenei kompozíciókat szólaltatnak meg komolyzenei támogatással, sok esetben eltalálva, de néha öncélúan, kontextus nélkül prezentálva az adott alkotásokat. Mousse T a Deutsches Filmorchester Babelsberg-gel fogott össze 2013-ban és saját zenéiből készített el egy csokorra valót (Mousse T 'Re-Orchestrated') komolyzenei miliőben, ami hozza az elvárt rendkívül magas színvonalat.
Nincsenek megjegyzések
Megjegyzés küldése